پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

قسمت هشتم: “کوره آجر پزی”

…سال ١٣۵٢بود .
در تابستان که ایام فراغت از درس حوزه بود به محل می امد. در کشاورزی دروی گندم و شالی(برنج) پای ثابت بود.
اصرار داشت سر کار بره…

0

 

اختصاصی پایگاه خبری چهاردانگه: با همکاری حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد یادگار حجت الاسلام شهید ولی الله سلیمانی فرد اولین شهید روحانی دفاع مقدس کشور، که در ۲۲ مهر ۱۳۵۹ در سرپل ذهاب به فیض عظمای شهادت نایل آمد، خاطراتی از زندگی کوتاه، اما پر بار و آموزنده آن شهید را  منتشر می نماییم تا درسی برای ما بازماندگان از راه جهاد و شهادت باشد.

 

shahid-soleimani-fard-1

 

“کوره آجر پزی”

…سال ١٣۵٢بود .
در تابستان که ایام فراغت از درس حوزه بود به محل می امد. در کشاورزی دروی گندم و شالی(برنج) پای ثابت بود.
اصرار داشت سر کار بره…

 

خلاصه هر روز علی الطلوع باهم با پای پیاده از دل جنگل و راه باریک مال رو حدود ١٠ کیلومتر می رفتیم تا به محل کار که کوره ای آجرپزی در روستای “لالا” نزدیک کیاسر بود برسیم. خستگی راه یک طرف و سنگینی کار هم یک طرف . تازه مصیبت وقتی بود که غروب می بایست ده کیلومتر را برگردیم. اما ولی الله این مجال را هم برای طرح بحثهای مذهبی و اعتقادی و احکام مغتنم می شمرد.

روزی پنج تومان مزد کارگری در آجر پزی بود .دلم برای ولی الله می سوخت به سرکارگر گفتم :”این برادر خانمم طلبه است کار سنگین بهش نده”. ولی الله ناراحت شد و گفت”من از کار ابایی ندارم ؛ باید مزد ما حلال باشه”.

اصرار می کردم که نیا سخته.
اما دست بردار نبود و یک ماه ونیم از آن تابستان به همین روال گذشت و هروقت یاد آن ایام میفتم اشکم جاری میشه از اراده و عزم این مرد بزرگ که خدا برای خودش گلچین کرد و برد…

یادش گرامی و روحش شاد و راهش پر رهرو

راوی خاطره:اقای گلعلی فرامرزی پسرخاله و داماد(شوهر خواهر) شهیدولی الله سلیمانی فرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.