پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دمیدن روح دوباره در چشمان آرام “چشمه سورت”

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران از دمیدن روح دوباره در چشمان آرام سورت خبر داد.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه به نقل از ایسنا، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران از دمیدن روح دوباره در چشمان آرام سورت خبر داد.

 

مهران حسنی  اظهار کرد: به دلیل حجم انبوه گردشگران و رعایت نشدن مسایل زیست محیطی که منجر به تخریب و آسیب‌های جدی پله‌کان‌های این دریاچه شده بود برای حفظ این اثر طبیعی براساس تصمیم شورای تامین استان مازندران مدت معینی باداب سورت برروی گردشگران بسته شد.

 

وی تصریح کرد: میراث فرهنگی و گردشگری استان از آژانس‌ها و تورهای گردشگری خواست تور چشمه باداب سورت را از برنامه‌های خود حذف کنند تا با احیای دوباره سورت شاهد زیبایی دوباره این چشمه و لذت حضور علاقه‌مندان و گردشگران باشیم.

 

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران تصریح کرد: امروز سورت پس از چندین ماه آرامش دوباره درهای خود را به روی گردشگران می‌گشاید.

حسنی تصریح کرد: ممنوعیت تردد در سورت از عید نوروز برداشته می‌شود اما این بار به صورت کنترل شده است.

 

وی افزود: حجم بزرگی از گردشگران اجازه ورود به این دریاچه را پیدا نمی‌کنند بلکه گردشگران در گروه‌های کوچک و براساس مقررات عبور و مرور در سورت از این دریاچه شگفت‌انگیز دیدن می‌کنند تا  فشار ناشی از انبوه گردشگران منجر به تخریب بیشتر این دریاچه نشود.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.