پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

در جلسه‌ای با حضور فرماندار ساری، وضعیت مجتمع آبرسانی تلمادره تعیین تکلیف شد

احمد حسین‌زادگان در جلسه بررسی وضعیت مجتمع آبرسانی تلمادره اظهار کرد: چندین سال است این قصه پرغصه ادامه دارد و یکی از معضلات استان است.

2
 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه به نقل از روابط عمومی فرمانداری ساری، احمد حسین‌زادگان در جلسه بررسی وضعیت مجتمع آبرسانی تلمادره اظهار کرد: چندین سال است این قصه پرغصه ادامه دارد و یکی از معضلات استان است.

 

وی با بیان اینکه اگر اراده‌ای برای حل مشکلات باشد، مسائل رفع می‌شود، افزود: وقتی به انجام کار مردم اعتقاد داریم باید این اقدامات را اولویت‌بندی کنیم و با تصمیم قاطع، کارها را انجام دهیم.

 

۱۳۹۴۱۲۲۴۷۵۸۲

 

فرماندارمرکز استان با اشاره به اینکه نمی‌دانیم منطقه پشت‌کوه امکان حفر چاه به لحاظ منابع آبی وجود دارد یا نه که با علم به آن موضوع، برای حفر چاه جدید برنامه‌ریزی کنیم، گفت: شبکه آبرسانی این منطقه انجام شده اما نمی‌دانیم سفره‌های آب زیرزمینی منطقه چگونه است.

 

این مسئول با بیان اینکه باید میزان مصرف کشاورزی را در این منطقه بدانیم، تصریح کرد: تا به صورت راحت‌تری تصمیم بگیریم.

 

حسین‌زادگان با اشاره به اینکه چاه نخست منطقه (مشترک) به آب آشامیدنی تعلق گیرد، ادامه داد: مشروط بر اینکه چاه دیگری در منطقه احداث شود، چاه دوم دیگری که در این منطقه وجود دارد تجهیز شده و به کشاورزی اختصاص یابد.

 

وی با بیان اینکه آب‌منطقه‌ای بر اساس نظرکارشناسی، محل حفر چاه جدی را جانمایی کند، خاطرنشان کرد: با نظر ویژه کیمته سه نفره از فرمانداری ساری، آب و فاضلاب روستایی و آب منطقه‌ای مازندران این کار صورت گیرد.

 

در ادامه این نشست مدیرکل آب و فاضلاب روستایی مازندران در این نشست اظهار کرد: پیگیر بودیم تا مشکلات تلمادره رفع شود اما منبع تامین ما در این منطقه، شراکتی است که بخشی برای کشاورزی و بخشی برای آب آشامیدنی استفاده می‌شود.

 

عبدالهیان با بیان اینکه با تامین مشکل آب آشامیدنی، این روستاها باید زیرپوشش آب و فاضلاب روستایی قرار گیرند که این روستاها امتناع می‌کنند، افزود: در این منطقه دیگر نمی‌توان چاه دیگری حفر کرد چون چاه موجود که چاه مطمئنی هم نیست کم‌آب می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه بهتر است در یک منطقه جلگه‌ای چاه حفر شده و در اختیار روستائیان قرار گیرد و چاه فعلی را به ما بدهند، گفت: در این پروژه پنج میلیارد تومان هزینه شده و حیف است که به نتیجه نرسد.

 

همچنین مدیرکل بودجه استانداری هم با بیان اینکه پروژه تلمادره برای ما حساسیت حیثیتی دارد، افزود: چاه دیگری را در پایین دست منطقه حفر و تجهیز کرده و پمپاژ و سپس تحویل روستائیان می‌دهیم و چاه دیگری که در این منطقه قرار دارد را هم تجهیز می‌کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی، سیاست کشت در این منطقه تدوین کند تا کمترین آب استفاده شود، گفت: تقاضا داریم دستگاه‌های مختلف همکاری کنند تا بتوانیم مشکل منطقه را رفع کنیم.

 

2 نظرات
  1. رحمانی می گوید

    خوب اخرش ؟ نتیجش ؟ واقعا خسته نباشن . باز تعطیلات عید میشه همه به روستاهاشون برمیگردن و دوباره معضل بی ابی

  2. عادل الندانی می گوید

    بسمه رب الشهدا
    چه جلسه ی پر باری
    به به
    دوستان و مدیران ارشد شهرستانی و نهاد استانداری عزیزان گرامی!!!!!
    خسته نباشید
    خب حال کی انجام میشه؟؟؟!!!!!
    حالا چطوری قراره انجام بشه!!!!!!
    شما دوستان مدیر لطف کنید مدیر باشید و از همین امروز کارتونو شروع کنید
    یه یا علی بگید و شروع کنید
    مردم منطقه از اینهمه انجام میدم های مدیران دیروز و امروز خسته شدن
    نماینده های محترم منطقه و شهرستان که کاری نکردن در حق این مشکل مردم.
    نماینده های امروز مردم منطقه نیز کاری نخواهند کرد
    پس شما بلند شید و قدم اول رو محکم بردارید
    یاعلی……!!!!!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.