پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

انتظار رعایت قانون از سوی مجریان قانون!

صبح یک روز در جاده کیاسر به سمت ساری، محدوده روستای مازارستاق ، قطاری چند از خودروها و در میان آنها حضور یک خودروی راهور ، که باعث نظم دو چندان در این جاده ی پر پیچ و تاب شد و رانندگان خاطی را به نظم فرا خوانده است.

1

 

صبح یک روز در جاده کیاسر به سمت ساری، محدوده روستای مازارستاق ، قطاری چند از خودروها و در میان آنها حضور یک خودروی راهور ، که باعث نظم دو چندان در این جاده ی پر پیچ و تاب شد و رانندگان خاطی را به نظم فرا خوانده است. تا اینجای کار همه چیز درست و صحیح است اما به ناگاه این مجری قانون خود اسیر بی نظمی شده و با گردش به چپ شروع به سبقت غیر مجاز می گیرد ، آن هم در شروع یک پیچ !

 

jadeh-2

 انگار این مجری قانون حوصله رعایت قانون را نداشت و ترجیح داد این گونه از صف خودروها جدا شود و به پیش برود. موضوع وقتی جالب می شود کیلومتری جلوتر حوزه استحفاظی این گشت راهور تمام و در اولین پارکینگ متوقف و بر میگردد !

 و بعد از آن قریب به اتفاق رانندگانی که دقایقی قبل در نظم حرکت می کردند با دیدن این صحنه پا بر پدال گاز فشار دادند و در بی نظمی از هم سبقت گرفتند و رفتند!

 

jadeh-1

 

با توجه به ماده ۱۸۶ قانون راهنمایی و رانندگی (*) که ذکر میکند :” وسیله نقلیه انتظامی و امدادی،‌ هنگامی که برای انجام ماموریت فوری در حرکتند در صورت به کاربردن چراغ گردان ویژه اعلام خطر  یا آژیر، تا حدودی که موجب بروز تصادف نشود مجاز به اعمال یک سری تخلفات هستند” ، جای سوال اینجاست که یک گشت راهور پلیس راه کیاسر- سمنان در گشت عادی روزمره خود چرا این چنین تخطی از قانون انجام داد که نه تنها خود موجب جریمه هست و با توجه به اینکه به طور معمول آنها خود مجریان قانون و مسئول برقراری نظم در جامعه هستند، خود به خود آنها تبدیل به الگو شده و وقتی مردم به مسئولیت های خود عمل کنند اما آنها عمل نکنند، این رویکرد اثر سوء بر تربیت جامعه داشته و مسئولیت پذیری از جامعه رخت بر می بندد و این نشان می دهد که مسئولیت پذیری مدیران و مسئولان و در این مورد خاص کارکنان راهور، مهمتر از بقیه افراد جامعه است.

 

با توجه به اینکه این اتفاق در حوزه استحفاظی پلیس راه کیاسر – سمنان بوقوع پیوسته است ، شایسته است فرماندهی محترم این مرکز، با گوشزد کردن نکات و پند نسبت به نیروهای تحت امر خود، بر اقتدار نیروی زحمتکش راهور بیافزاید و همچون گذشته الگویی استوار را در ذهن مردم این جامعه تداعی کند.

 

با آرزوی موفقیت روز افزون برای جامعه زیبایمان

مصطفی عرفانی
پانزدهم اسفند ماه ۱۳۹۴

 

1 نظر
  1. رستميان می گوید

    سلام اگر راننده جاده باشید ازاینگونه خلاف ها فراوان می بینید ولی کو گوش شنوا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.