پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بازگشت کوروش یوسفی به انتخابات ساری – میاندورود و معادله‌هایی که به هم خورد

کوروش یوسفی، جوان اصلاح طلبی که از نظر خط فکری کاملا راه مشخص و روشنی داشته و از نظر شفافیت مالی و اخلاقی بسیار فرد مورد اعتماد و سالمی است. که توانست تاکنون به عنوان اخرین نامزد تایید صلاحیت شده به عرصه انتخابات بازگردد.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: کوروش یوسفی، جوان اصلاح طلبی که از نظر خط فکری کاملا راه مشخص و روشنی داشته و از نظر شفافیت مالی و اخلاقی بسیار فرد مورد اعتماد و سالمی است. که توانست تاکنون به عنوان اخرین نامزد تایید صلاحیت شده به عرصه انتخابات بازگردد.

یوسفی پس از انصراف از شورای شهر خود را آماده ورود به عرصه دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی کرد اما به مانند تمام اصلاح طلبان نتوانست از فیلتر شورای نگهبان عبور کند و در مراحل هیات نظارت استان و شورای نگهبان رد صلاحیت شد.

در حالی که ۲۷ بهمن و روز اعلام کاندیداهای نهایی مجلس اعلام شده بود و باز هم خبری از اسم کوروش یوسفی نبود، وی از پای ننشست و به طور جدی پیگیر احقاق حقوق خود و گرفتن تایید صلاحیت برآمد و در نهایت در روز ۲۹ بهمن مدیر کل سیاسی و انتخابات استان مازندران اعلام کرد کوروش یوسفی به همراه دو نفر دیگر احراز صلاحیت شده و به عرصه انتخابات بازگشت.

بازگشت کوروش یوسفی به انتخابات تمام معادله‌های حوزه انتخابیه ساری و میاندورود را به هم زد. تمام عواملی که در انتخابات دهم در این حوزه تاثیرگذار بودند با حضور یوسفی دستخوش تغییر شدند که در ادامه به طور خلاصه به این سه عامل مهم و تاثیری که کوروش یوسفی در این بخش‌ها دارد پرداخته می‌شود.

 

رای منطقه‌ای چهاردانگه

غایب بزرگ این دوره در انتخابات یعنی رمضان شجاعی جمله جالبی در دفتر مازندمجلس بیان کرده بود (خاک چهاردانگه نماینده خیز است!) از ۹ دوره مجلس شورای اسلامی، در ۶ دوره مردم چهاردانگه نماینده‌ای در مجلس داشتند و به قولی در هر دوره که چهاردانگه نامزدی در انتخابات داشت توانست نماینده‌ای به مجلس بفرستد.

پیش از رد صلاحیت‌ها، ترافیک در این منطقه جغرافیایی بسیار بالا بود. رمضان شجاعی، فرامرز نقیبی، کوروش یوسفی، علی بابایی کارنامی، عالیه زمانی کیاسری و احمد شجاعی کیاسری شش نامزدی بودند که از این منطقه وارد انتخابات شده بودند بنابراین تشتت آرای شدیدی در این منطقه پیش بینی می‌شد اما با رد صلاحیت چهره‌های سرشناس این حوزه، عرصه برای این دو نفر خالی مانده بود که با ورود مدیر سابق آموزش و پرورش چهاردانگه، این رقابت گسترده‌تر شد و معادلات این منطقه کمی پیچیده‌تر. این در حالی است که یوسفی به عنوان فردی با اخلاق و فرهنگی ار ابتدای خدمت خود، مورد توجه اهالی چهاردانگه بوده است. از طرفی عالیه زمانی کیاسری به عنوان شاخص‌ترین بانوی حوزه، موقعیت خوبی در محل زادگاهش پیدا کرده است.

شورای اصلاح طلبان ساری و میاندورود

پس از به روی کار آمدن دولت تدبیر، امید اصلاح‌طلبان برای فعالیت پررنگ در سپهر سیاست درخشید. پس از آن جانی تازه در کالبد اصلاح طلبی دمیده شد و برای انتخابات مجلس دهعم برنامه‌های مختلفی تدارک دیده شد به طوری که با تعدد کاندیداها مواجه شدند. یوسف‌نژاد، بهاری اردشیری، نقیبی، آقامیری و یوسفی و حتی دامادی افراد شاخصی بودند که برای قرارگیری در لیست اصلاح طلبان می‌جنگیدند. پس از رد صلاحیت اکثر نامزدهای اصلاح طلب در نهایت یوسف‌نژاد و دامادی به عنوان نامزدهای این جریان انتخاب شدند اما با تایید صلاحیت کوروش یوسفی اصلاح‌طلبان دو دسته شدند گروهی معتقدند عیار اصلاح طلبی یوسفی آنقدر هست که با یوسف‌نژاد در لیست قرار گیرد و برخی می‌گویند دامادی در عمل اصلاح‌طلبی خود را ثابت کرده است و تغییر لیست اصلاح طلبان به صلاح نیست.

 

جریان عملگرایی

جریان عملگرایی که این روزها در اسری مقبولیت و محبوبیت بسیاری به دست آورده است در پی آن است که با حمایت از دو نامزد انتخابات در این حوزه روند توسعه شهر را با همکاری و همراهی دو نماینده آینده ساری سرعت بیشتری ببخشند پیش از این یوسف‌نژاد گزینه اول این جریان تثبیت شده بود و برای گزینه دوم کوروش جعفری را در نظر داشتند اما با ورود کوروش یوسفی ورق برگشت و با توجه به سابقه حضور در شورای شهر ساری و همکاری با شهرداری و شورای شهر فعلی، جریان عملگرایی کوروش یوسفی را ترجیح داده است و به حمایت از وی و یوسف نژاد برخیزد.

با این حال باید منتظر ماند کوروش یوسفی جوان می‌تواند مانند محمد دامادی پس از اولین حضور در شورای شهر مستقیم به مجلس شورای اسلامی گام بردارد و یا در اینده اتفاقات دیگری رخ می‌دهد.  

 

 
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.