پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رقابت ۱۷۰ نفر در مازندران برای کسب ۱۲ کرسی مجلس / بابل رکوردار داوطلبان نمایندگی مجلس

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار مازندران گفت: ۱۷۰ نفر در مازندران برای کسب ۱۲ کرسی مجلس شورای اسلامی در انتخابات اخیر با هم رقابت می‌کنند.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: علیرضا یونسی شنبه شب در جمع داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی مازندران با اشاره به حضور پرشور مردم استان مازندران در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار کرد: نسبت حضور مردم در مراسم راهپیمایی در مقایسه با سنوات گذشته ۲۰ درصد افزایش یافت.

 

وی به اقدامات انجام شده برای برگزاری دو انتخابات مهم مجلس خبرگان رهبری و نیز مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۹ حوزه انتخابیه مازندران از ابتدا ۳۰۵ نفر نام‌نویسی کردند که ۱۲ نفر تاکنون استعفا دادند.

 

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار مازندران اضافه کرد: پس از بررسی صلاحیت‌ها ۱۶۹ نفر مجاز به حضور در رقابت‌های انتخاباتی شدند و با احتساب دریافت انتقالی یکی از داوطلبان نمایندگی مجلس از تهران به مازندران و شهرستان بابل تعداد داوطلبان نمایندگی مجلس از استان مازندران به ۱۷۰ نفر رسید.

 

وی با اشاره به اینکه پس از برگزاری انتخابات ۱۲ نفر به مجلس راه پیدا می‌کنند که برای کسب هر کرسی ۱۴ نفر باید با هم رقابت طاقت‌فرسا داشته‌باشند، تصریح کرد: از بین شرکت‌کنندگان در رقابت‌های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی استان ۹۲ درصد مرد و ۸ درصد زن، ۲۳ نفر خانواده شهدا، ۶۹ نفر رزمنده، ۳۰ نفر جانباز، یک نفر آزاده و بقیه نیز از سایر اقشار جامعه هستند.

 

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار مازندران بیان کرد: از مجموع افراد تایید صلاحیت شده ۱۱ نفر نماینده مجلس شورای اسلامی، چهار نفر نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، ۱۶ نفر استاد دانشگاه، ۹ نفر پزشک، پنج نفر قاضی دادگستری، دو نفر وکیل، ۱۷ نفر دبیر، ۲۵ نفر بازنشسته، دو نفر خانم خانه‌دار و ۳۶ نفر از سایر مشاغل هستند.

 

یونسی میانگین سنی داوطلبان نمایندگی مجلس مازندران را ۴۵ سال عنوان کرد و افزود: حداقل سن نمایندگان مجلس ۳۰ سال و حداکثر نیز ۶۶ سال است.

 

یونسی در پایان گفت: شهرستان بابل داری بیشترین داوطلب نمایندگی مجلس و نیز حوزه انتخابی نور و محمودآباد کمترین داوطلب نمایندگی را برای کسب کرسی مجلس ثبت‌نام کردند.

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.