پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

میانگین عمر اجرای طرح ها در مازندران : طرح های ملی ۲۲ سال ، طرح های کوچک ۱۲ سال

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران میانگین عمر اجرای طرح های ملی در این استان را ۲۲ سال اعلام کرد و گفت که این مدت ‘ بسیار طولانی ‘ است .

1

 

پایگاه خبری چهاردانگه: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران میانگین عمر اجرای طرح های ملی در این استان را ۲۲ سال اعلام کرد و گفت که این مدت ‘ بسیار طولانی ‘ است .

 

این در حالی است که بارها رسانه ها از جمله وارش نیوز درباره آن مطلب نوشته اند و اعلام کردند که یکی از دلایل عمده عقب ماندگی مازندران کندی اجرای طرحهاست و این موضوع یکی از مهمترین دلایل عدم رشد و توسعه مناسب این استان پراستعداد است. علت این موضوع را مسئولین و نمایندگان مازندران در مجلس باید پاسخ دهند. به قول یکی از دوستان که اگر این مسئولین کوشا و سخت کوش نبودند طرح ها چند ساله اجرا می شد؟

 

امیدعلی پارسا رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران که روز پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان چالوس سخن می گفت افزود : میانگین عمر اجرای طرح های کوچک تا رسیدن به بهره برداری در استان هم حدود ۱۲ سال است .

وی با اشاره به وجود تعداد زیادی طرح نیمه تمام عمرانی در مازندران ، گفت که در شرایط موجود اقتصادی امکان اجرای کامل این طرح ها در زمان اندک میسر نیست.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران میزان اعتبار ارزیابی شده برای اجرای کامل برخی از طرح های عمرانی نیمه تمام از جمله کنارگذرها ، مسجدها ، مصلاها ، آبرسانی ، مرمت و روکش آسفالت راه های روستایی استان را حدود ۹ هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

 

وی گفت : سهم مازندران از بودجه کشور حدود دو هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال است که تاکنون حدود ۳۴ درصد آن جذب شده است .

 

او اتمام طرح های نیمه تمام استان را نیازمند مشارکت دادن بخش خصوصی دانست و افزود : با وضعیت موجود اقتصادی از جمله کاهش قیمت نفت ، مشارکت دادن بخش خصوصی ضروری است

.

پارسا با اشاره به سفر استانی کاروان تدبیر و امید به مازندران ، گفت : در آن سفر تصمیم های خوبی برای تکمیل طرح های نیمه تمام اولویت دار، دارای موافقت نامه و پیشرفت فیزیکی مناسب گرفته شد.

وی اضافه کرد : به عنوان نمونه تخصیص حدود یکهزار میلیارد ریال برای تکمیل طرح های کنارگذر کمربندی های غرب این استان از جمله دستاوردهای سفر دولت تدبیر و امید به مازندران بوده است.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران نظارت ، اعمال سیاست راهبردی و رصد توسعه ای را از وظایف مهم این نهاد برشمرد و گفت : در چارچوب این وظایف و نظارت دقیق سعی می شود تا به تمامی خواسته های مسئولان دستگاه های اجرایی بویژه فرمانداران در حل مشکلات و توسعه شهرستان های حوزه فعالیتشان به طور عادلانه توجه شود.

 

در پایان مسئولان ادارات شهرستان از جمله شهرداران چالوس ، هچیرود ، مرزن آباد ، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ، بنیاد شهید و امور ایثارگران گزارشی از آخرین وضعیت طرح های نیمه تمام ارائه دادند و برای تکمیل این طرح ها خواستار مساعدت شدند

1 نظر
  1. منتقد دلسوز می گوید

    تا تو بدنه دولت (حتی سطوح میانی) کسی رو نداشته باشیم وضع به همین منواله … از وکلای قانون گذار نمیشه انتظار داشت .. یکی مثل دکتر نوبخت میخوایم .. یه زمانی مرحوم کردان بودن که منشا خیر و برکت واسه منطقمون بودن .. روحش شاد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.