پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

31 هزار متر مربع از اراضی ملی مازندران رفع تصرف شد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، به‌نقل از روابط‌عمومی دادگستری مازندران، حجت‌الاسلام محمد‌علی تقوی‌فرد با بیان اینکه حفظ حقوق بیت‌المال بر همه واجب است، اظهار داشت: آسیب‌های وارده بر منابع طبیعی و محیط زیست می‌تواند سلامت مردم و جامعه را به خطر بیاندازد که لازمه جلوگیری از این موضوع، مبارزه با سود جویان از منابع طبیعی است.

وی افزود: به‌طوری که در سال گذشته با همت و تلاش بی وقفه دادستان‌های استان و دیگر سازمان‌های مرتبط از جمله یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان توانستیم 31 هزار 195 متر مربع از زمین‌های دولتی تصرف شده به ارزش 32 میلیارد 51 میلیون تومان را از ید متجاوزان خارج و به دولت بازگردانیم.

تقوی فرد گفت: در سال گذشته تعداد احکام اجرا شده در این حوزه به میزان 20 هزار و 746 مترمربع به ارزش 23 میلیارد 936 میلیون تومان بوده که منجر به اجرای حکم شده است.

رئیس کل دادگستری مازندران بیان داشت: با پیگیری‌ها و تلاش‌های صورت گرفته در دو ماه اول امسال در خصوص رفع تصرفات اراضی ملی، شش هزار 325 متر مربع به ارزش چهار میلیارد و  662 میلیون تومان از اراضی ملی از ید متجاوزان خارج و به عرصه ملی بازگشت.

این مقام ارشد قضایی استان گفت: تعداد احکام اجرا شده به میزان 890 مترمربع به ارزش یک میلیارد 122 میلیون تومان بوده که در نظر داریم با جدیت خاصی با این موضوع با کمک روسای دادگستری‌ها و دادستان‌ها ورود پیدا کنیم تا کسانی که به حریم بیت المال دست درازی می‌کنند به شدت برخورد کنیم.

 / ز

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.