پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نیروگاه نکا با انتقال گاز عسلویه از سوخت مازوت خارج می‌شود‌

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، محسن نعمتی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نیروگاه نکا یکی از مهم‌ترین مراکز صنعتی استان و کشور بوده و قدرتمندانه در حال تولید برق است و اکنون 2 هزار و 214 مگا وات تولیدبرق در نیروگاه نکا استحصال می‌شود.

وی افزود: یکی از اقدامات موثر نیروگاه تکیه بر صنعت داخلی صنعت است که کارهای تعمیرات بهینه‌سازی تجهیزات انجام شد که در دو سال گذشته بیش از 20 هزار قطعه ساخته و بر روی تجهیزات نصب شد.

مدیرعامل نیروگاه برق نکا بیان کرد: در سال گذشته 11 میلیارد کیلو وات ساعت برق تولید شد که در سال95 رتبه دوم و سال 96ر تبه نخست را  میان نیروگاه‌های کشور کسب کرد.

وی بیان کرد: از اقدامات مهم نیروگاه بحث استفاده از منابع آب، بخشی از آب نیروگاه  آب چاه و برای خنک کردن نیروگاه از آب دریا استفاده شد. یکی از اقدامات موثر اواخر سال96 استفاده از آب شیرین کن بود که با سه میلیارد تومان هزینه وارد مدار شد.

نعمتی در زمینه کاهش مصرف سوخت مازوت در نیروگاه، افزود: سوخت مازوت هزینه زیادی دارد و آب بیشتری مصرف می‌شود که برای جایگزین کردن گاز به جای  این سوخت  مکاتبات فراوانی با وزارت نیرو در زمینه استفاده 100 درصدی گاز انجام شد که این امر یک بحث ملی شد که با افتتاح خط کیاسر به نیروگاه این مشکل تاحدود زیادی رفع می‌شود.

وی بیان کرد: نکا در انتهای مسیر انتقال گاز از عسلویه و کیاسر بوده و وقتی متصل شد فشار گاز افت کرد مشعل ما قادر به استفاده نیست که باید کمپرسور در مسیر خط انتقال گاز افزایش‌دهنده نصب شود تا فشار گاز را افزایش دهد که این قابلیت هنوز فراهم نشد.

 / ز

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.