پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فرهنگ مازندران فقط کدو و آش نیست!

رئیس مرکز اسناد و کتابخانه مازندران در بازدید استاندار از این مرکز، درباره فرهنگ مازندران و ضرورت توجه به آن، گفت: فرهنگ مازندران فقط کدو و آش ترش و … نیست و اسنادی در این مرکز داریم که جزو فرهنگ ما است.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه، بازدید استاندار مازندران از مرکز اسناد و کتابخانه مازندران ظاهرا محلی بود تا رئیس مرکز اسناد و کتابخانه مازندران زبان گلایه‌اش را باز کند و در این بازدید درباره فرهنگ مازندران و ضرورت توجه به آن گفت: فرهنگ مازندران فقط کدو و آش ترش و … نیست و اسنادی در این مرکز داریم که جزو فرهنگ ما است.

 

لطف‌الله آجدانی که ظاهرا زبان گلایه‌اش از صدا و سیمای مرکز مازندران مانند اعضای شورای شهر ساری تند و تیز شده بود و یا شاید هم حق داشت در این زمینه می‌گوید: صداوسیما برای انتشار اخبار این مرکز، طلب پول می‌کند.

 

وی همچنین با بیان اینکه کار فرهنگی را باید به اهل آن سپرد تا آسیبی به فرهنگ وارد نشود، ادامه می‌دهد: دفتر مطالعات تاریخ و پژوهش مازندران در مرکز اسناد، پژوهش‌های به روز و متناسب با نیاز نسل امروز انجام می‌دهد.

 

رئیس مرکز اسناد و کتابخانه مازندران در این دیدار گلایه‌اش را به دریافت نکردن بودجه از ابتدای سال تاکنون نیز ادامه داد و ابراز داشت: در سال‌جاری تاکنون یک ریال بودجه نه از استان و نه از تهران دریافت نکردیم؛ و این در حالی است که مرکز اسناد ملی قدرت و شاکله یک استان است و باید مخازن ما باید درزیر زمین و در سیستم سرمایشی و گرمایشی مناسب باشد و نیازمند دریافت زمین برای احداث مرکز اسناد استاندارد هستیم.

 

محمدنژاد با بیان اینکه مرکز اسناد، شناسنامه فرهنگی استان و هویت مردم است، افزود: این مرکز به واقع کانون اندیشه و آرشیو افرادی است که سال‌ها برای تاریخ و فرهنگ استان قلم زدند.

 

رئیس مرکز اسناد و کتابخانه مازندران با اشاره به اینکه در این مرکز، اندیشه استخراج می‌شود و صرف کتابخانه نیست، گفت: دفتر مطالعات تاریخ و پژوهش مازندران را در این مرکز راه‌اندازی کردیم و در طول یک‌سال‌ونیم اخیر اقدامات گسترده‌ای در این حوزه انجام شده است.

 

وی با اشاره به اینکه مرکز اسناد ردیف بودجه‌ای ندارد و باید از استان تجهیز شود، اضافه می‌کند؛ سال گذشته بزرگ‌ترین همایش تاریخ محلی در استان برگزار شد اما بودجه‌ای برای این برنامه‌ها نداریم و از ابتدای سال تاکنون یک ریال بودجه نه از استان و نه از تهران دریافت نکردیم.

 

سوابق تاریخی مازندران در دسترس علاقه‌مندان قرار گیرد

استاندار مازندران گفت: اسناد و سوابق تاریخ مازندران که در آرشیو مرکز اسناد قابل دسترسی نیست را باید بتوانیم در دسترس علاقه‌مندان قرار دهیم.

 

استاندار مازندران نیز درباره گلایه رئیس مرکز اسناد و کتابخانه مازندران به صورت کلی صحبت کرد و درباره مشکلات بودجه‌ای این مرکز به بیان این جمله اکتفا کرد که؛ تنگناهای متعددی درباره بودجه و اعتبارات داریم اما در تلاش هستیم نیازمندی‌های اولیه مرکز اسناد را تامین کنیم.

 

ربیع فلاح با بیان اینکه جمع‌آوری اسناد از ضروریات این مرکز باشد، درباره اظهارات محمدنژاد مبنی بر دریافت پول از صدا و سیما برای انتشار اخبار این نهاد نیز اظهار داشت: رسانه‌ها و صداوسیما در این زمینه به مرکز اسناد کمک کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.