پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مرکز تشخیص تقلبات غذایی در آمل آغاز به کار می‌کند

رئیس انستیوپاستور شمال کشور گفت: مرکز تشخیص محصولات حلال و حرام و تقلبات غذایی در آمل به بهره‌برداری می‌رسد و تجهیزات این مرکز از یک سال پیش خریداری شده است.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: رئیس انستیوپاستور شمال کشور گفت: مرکز تشخیص محصولات حلال و حرام و تقلبات غذایی در آمل به بهره‌برداری می‌رسد و تجهیزات این مرکز از یک سال پیش خریداری شده است.

محسن آسوری، با اشاره به اینکه مطالعات کاملی در خصوص حیات‌وحش اطراف خود نداریم، گفت: بیشترین مرگ‌ها در بخش هاری در آسیا صورت می‌گیرد و در این بین هند از تمامی کشورها بیشترین کشته را در این زمینه داشته است.

 

وی افزود: برای کنترل هاری باید اقداماتی چون تقویت ارتباطات بین بخشی، آموزش و قرنطینه حیات‌وحش انجام شود که این طرح به صورت پایلوت در بخش دشت سر انجام شده است.

 

وی با اشاره به اینکه بحث آموزش مردم درباره هاری که در کشورهای دیگر موفقیت آمیز بوده است در آمل نیز دنبال می‌شود، اظهار کرد: آموزش مردم در بخش دشت‌سر آغاز شده و تیم هایی در روستاهای هدف تمهید شده که هسته آموزشی با محوریت دهیار در حال انجام است و نیز امیدواریم این زنجیره در سال آینده به شهر منتقل شود.

 

این مسئول یادآور شد: با کاهش گزش و هاری بتوانیم موضوعات دیگر آموزشی از طریق این شبکه های مویرگی به مردم منتقل کنیم.

 

رئیس پژوهشکده انستیوپاستور شمال کشور با بیان اینکه در مرکز رشد زیست فناری ۳۶ هسته با ۴۷ ایده مستقر شده است، گفت: در مبارزه با هاری زنده‌گیری سگ‌های ولگرد بسیار اهمیت دارد و برای این امر مرکزی در دشت‌سر مشخص شده که امیدواریم به زودی راه‌اندازی شود.

 

آسوری افزود: سگ‌ها زنده‌گیری شوند تا با شناسایی سگ‌های سالم و نژاددار، حیوانات بیمار به روش مرگ آرام معدوم شود.

 

وی در زمینه آنفولانزای پرندگان در مازندران، نیز اظهار کرد: با کمک هیئت علمی و بخش خصوصی واکسن آنفلوآنزای پرندگان را تولید کردیم.

 

رئیس پژوهشکده انستیوپاستور شمال کشور خاطرنشان کرد: واکسن خوراکی حیات‌وحش به صورت پایلوت به محوریت انستیتوپاستور ایران و شرکت‌های فرانسه در آمل انجام می شود اما برای این طرح بودجه خاصی نداریم و به دنبال دریافت بودجه آن از سازمان شهرداری‌ها هستیم.

 

وی با اعلام اینکه خدمات تشخیص آزمایشگاهی برای همه آزمایشگاه‌ها و حیوان خانه ها انجام شده است، اظهار کرد: این آزمایشگاه ها با تعرفه دولتی برای ارائه خدمات به مردم راه‌اندازی شده است.

 

آسوری با تاکید بر اینکه آزمایشگاه آلاینده های غذایی با دو میلیارد تومان هزینه در آمل راه اندازی شده است، عنوان کرد: مرکز تشخیص محصولات حلال و حرام و تقلبات غذایی در آمل به بهره‌برداری می‌رسد؛ تجهیزات این مرکز از یک سال پیش خریداری شده است و امیدواریم آزمایشگاه همکار در این زمینه قرار گیریم.

 

وی یادآور شد: کیت های تشخیصی حلال و حرام در این مرکز ساخته و تاییده وزارتخانه را دریافت کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.