پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اجرای کنسرت زنده ۵۰ سال خاطره در ساری

سرپرست گروه موسیقی کایر گفت: کنسرت زنده ۵۰ سال خاطره با حضور اساتید برجسته موسیقی مازندران با گروه کایر در ساری برگزار می‌شود.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: جمال محمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از چند ماه قبل دغدغه مردم مازندران این بود که اساتید مازندران در کنار هم قرار گیرند و به اجرای کنسرت بپردازند.

 

وی افزود: در حقیقت مردم در کنار موسیقی زندگی کردند و انتظار دارند اساتید برجسته مازندرانی کنار هم قرار گیرند و به اجرای موسیقی بپردازند.

 

سرپرست گروه موسیقی کایر با بیان اینکه گروه کایر موسیقی نواحی است و اصلی‌ترین برنامه‌های آن برای مازندران برگزار می‌شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه امسال سال همدلی و هم‌زبانی است، استقبال خوبی از برگزاری این کنسرت در مازندران به‌عمل آمد.

 

این مسئول به مشارکت شرکت سار و صدا در برگزاری کنسرت کایر اشاره کرد و گفت: شرکت سار و صدا یکی از شرکت‌های باسابقه فرهنگی است که در برگزاری این کنسرت ما را یاری می‌کند.

 

محمدی با بیان اینکه معنی کایر همدلی است و اساتید موسیقی مازندران در کنار یکدیگر با همدلی و همکاری به اجرای این کنسرت می‌پردازند، ادامه داد: ما نخستین اقوامی هستیم که با یکدیگر به صورت همدلی در سه شب به اجرای برنامه می‌پردازیم.

 

وی با بیان اینکه اساتید موسیقی از غرب تا شرق مازندران در این گروه حضور دارند، تصریح کرد: کنسرت در دو بخش برگزاری می‌شود و استاد ابوالحسن خشرو سبک جدیدی در این کنسرت ارائه خواهند کرد.

 

سرپرست گروه موسیقی کایر با بیان اینکه بخش اعظمی از بلیط به فروش رفته، بیان کرد: مازندرانی‌ها می‌توانند با حضور در سالن، هنرمندان را حمایت کنند.

 

محمدی با انتقاد از برگزاری یک کنسرت جدید در روزهای قبل از برگزاری کنسرت گروه کایر در ساری، گفت: با فاصله بسیار نزدیکی در شهرستان ساری چند کنسرت برگزار می‌شود که این امر عدالت نیست و حق اساتید مازندرانی پایمال می‌شود.

 

وی با تاکید بر اینکه نباید قبل از کنسرت مازندرانی، موسیقی پاپ برگزار شود، افزود: سیستمی که طراحی شده دارای مشکل و با این رویکرد حق موسیقی‌دانان مازندرانی زیر سوال رفته است.

 

سرپرست گروه موسیقی کایر برگزاری کنسرت پاپ در کنار موسیقی مازندرانی را توهین به فرهنگ مازندران دانست و گفت: بعضی از موسیقی‌ها و کنسرت‌ها لس‌آنجلسی است.

 

این مسئول عنوان کرد: تکرار این روش لطمه به موسیقی مازندرانی می‌زند و با این روش دیگر نمی‌شود اساتید موسیقی مازندرانی را دور هم جمع کرد.

 

محمدی تصریح کرد: استاد ابوالحسن خوشرو به‌عنوان صدای حماسه و فریاد، استاد محمدرضا اسحاقی خنیاگر موسیقی شرق مازندران، استاد علیزاده راوی موسیقی و شعر مازندران، استاد علم‌باز راوی منظومه‌های مازندران، استاد مسلم فهیمی صدای سوخته و قلندر موسیقی مازندران، پرویز سیاهدشتی صدای نسل جوان و حمزه محمدی صدای عاشقانه‌های موسیقی مازندران هستند که در کنسرت ۵۰ سال خاطره، هنرنمایی می‌کنند.

 

سرپرست گروه موسیقی کایر با بیان اینکه رضا حسین‌زاده نوازنده تنبک، سیدمحمد محمدی نوازنده نی، سیدعلی محمدی به‌عنوان نوازنده تار، روزبه خوشرو به عنوان نوازنده نقاره و دایره، هومن اسحاقی به‌عنوان نوازنده عود، سیدحمیده محمدی به‌عنوان نوازنده دهل و مسلم فهیمی به‌عنوان نوازنده دوتار در این کنسرت به اجرای برنامه می‌پردازند، گفت: بهروز رستگار، شعبان نادری و شادروان لطفی، حسین علم‌باز و رشید بابازاده هم از شاعران گروه هستند./فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.