پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

وقتِ پائین آمدن / دیدار مصلحتی یا مصلحت دیداری؟

تقریبا از زمان روی کار آمدن عبوری در شهرداری ساری تضاد منافع در نهاد شهرداری و شورا در میان عده ای از متولیان و دست اندکاران امور کاملا مشهود بود. عده ای که خود را میراث خوار شهر می دانستند در برابر هر تغییری مقاومت می کردند و با مانع تراشی در راه برنامه ها و به بهانه تعلقات جناحی به جریان دست و پا گیری برای منافع شهر تبدیل شدند.

14

 

پایگاه خبری چهاردانگه: تقریبا از زمان روی کار آمدن عبوری در شهرداری ساری تضاد منافع در نهاد شهرداری و شورا در میان عده ای از متولیان و دست اندکاران امور کاملا مشهود بود. عده ای که خود را میراث خوار شهر می دانستند در برابر هر تغییری مقاومت می کردند و با مانع تراشی در راه برنامه ها و به بهانه تعلقات جناحی به جریان دست و پا گیری برای منافع شهر تبدیل شدند.

 

 

در این میان اما مردم به دور از این دعواها آنچه را که در نهایت به سود شهر بود را به خوبی دریافتند و با حمایت از کسانی که فکر می کردند در حال خدمت و ایجاد تحول هستند تکلیف خود را با گروه های درگیر روشن کردند.منتها به نظر میرسید که برخی از عقلای جناح های درگیر پی به اهمیت مسئله نبردند و با دادن آدرس های غلط نسبت به تحریک و درگیر کردن برخی از افراد میدانی و به عبارتی سمبل های خود با نیروهای در حال خدمت به شهر هنوز هم به امید رسیدن دوباره به جایگاه های از دست رفته در تلاش بودند.

 

نکته مهمی را که این جریان در نظر نگرفت و بدون حساب کردن توان و قدرت چنین نیرویی نسبت به حرکت در راستای برنامه های خود مصر بودند،توان مدیریتی و کاریزمای شخصیتی عبوری بوده است. عبوری هر ایرادی که داشته باشد در یک نکته همه توافق دارند و آن هم علاقه به ساری و حرکت کردن در مسیر تعالی شهر است.

 

 

همین نقطه قوت عاملی شد برای اینکه مردم فارغ از جناح بندی ها و بازی های سیاسی رایج تمام قد از او حمایت کنند کاری که لیدرهای جریانات مخالف با شهردار خوش فکر ساری آن را ندیدند یا دست کم گرفتند. پافشاری عبوری بر صیانت از منافع ساری سبب افزایش محبوبیت وی در نزد افکار عمومی شد و آنقدر در این راه اصرار کرد که در نهایت منجر به پذیرش واقعیت از طرف رقبا و تغییر استراتژی آنها گشت.

 

این نکته را البته خیلی از بزرگان منتسب به جریان اصلاح طلبی در ساری تشخیص دادند و با همراهی و همکاری با تیم عمرانی و فرهنگی شهرداری در مسیر درست قرار گرفتند. متاسفانه یکی از کسانی که می توانست در کنار پیشبرد اهداف عمرانی شهر نقش بسیار مهمی ایفا کند و دست در دست شهردار و مردم به افق های روشنتری برسد محمد دامادی نماینده مجلس شورای اسلامی بود.

 

متاسفانه قرار گرفتن در کنار مشاوران نابلد و عدم درک شرایط واقعی شهر سبب گشت که دامادی به عنوان یک نیروی مخرب و سنگ انداز در مسیر توسعه شهر معرفی شود . در نقطه مقابل این ماجرا رمضان شجاعی قرار داشت که با هوشمندی خود را حامی توسعه شهر و همراه پشت پرده عبوری معرفی کرد. این زیان انباشته ای که گریبان دامادی را گرفته بود آخرالامر میتوانست و می تواند به زمینگیر شدن لشگر انتخاباتی و تیم مشاورانش تمام شود.

 

بازدید دامادی از بوستان ولایت یا همان باغ ایرانی که عبوری وعده ساختش را در طی دو ماه آینده داده است از چند زاویه قابل تحلیل است که در روزهای آتی به آن پرداخته خواهد شد. اکنون اما به نظر می رسد که در آستانه انتخابات مهدی عبوری با “کلید در باغ سبزی”  که در دست دارد قرار است که خیلی ها را بیاورد پائین و این باغ میوه های  عجیبی برای چیدن خواهد داشت.

 
 
 منبع: وارش نیوز
 
14 نظرات
  1. طرفدار دکتر روحانی می گوید

    مسئولان چهاردانگه نیوز چرا مهندس دامادی رو می کوبید؟؟؟؟ عبوری داره مردم رو واسه استانداری و نمایندگی مجلس در دوره های بعد فریب میده عبوری همون کسی که تو زندان ساری … لعنت بر شیطان.چرا کسی که از حق مردم دفاع میکنه رو تخریب میکنید؟؟؟؟ واقعا جای تاسف داره

    1. مهندسین عمران می گوید

      با سلام خدمت دوست گرامی قبل از آقای عبوری آقای حجازی شهردار بود این کجا و ان کجا واقعا دمش گرم شهر ما را اباد کرد ما یک نفر میخواهیم برای آبادانی شهر ما کار کند حالا هر کی باشه وابسته به هر جناحی که میخواد باشه در هر پستی هم میخواد باشه فرق نمیکنه اگه برای استاندار شدنش اینهمه کار برای آبادانی ساری انجام داد پس برای نماینده شدن یا وزیر شدنش مطمنا بیشتر برای آبادانی خواهد کوشید تا باشد از این گول زدنها ……..

  2. کاربر می گوید

    اقای دامادی برای همین جاده تاکام چه زحمتی کشید؟ غیر از این اسن که این جاده دست مایه اقا دامادی شده هر موقع وقت انتخابات میرسه دو تا کامیون ماسه خالی میکنه که مثلا داریم جاده درست میکنیم برای بیرون بردن اثار زیانبار زباله از بخش چهار دانگه چیکار کرده برای معضل بیکاری مردم و صدها کمبود ان چیکار کرده است

  3. طرفدار دکتر روحانی می گوید

    مهندسین عمران اگه عبوری بره استاندار بشه چیزی میگم که چهاردانگه نیوز اون رو پخش نمیکنه تازه تا زمانی که دکتر روحانی رییس‌جمهور ایرانه ایشون خواب استانداری رو هم نمیبینن میدونید با این کاراش تو زندان ساری چکار کرد منطقی باشید من قبول دارم که کار کرد آیا این کارو رو تنهایی انجام داد یا نمایندگان مجلس هم از عبوری حمایت کردن چرا انقد اینو بزرگ کردید اگه کاری انجام میشه با کمک نمایندگان مجلس انجام میشه همین دکتر شجاعی که من مخالفشم واسه ساری خدایی کار انجام داد متاسفانه کارایی که تو شهرداری با حمایت نمایندگان مجلس انجام میشه و اگه حمایت اونا نباشه کار شهرداری مختل میشه به نام عبوری تموم شد. شما با مهندس دامادی ارتباط داشته باشید میفهمید چقدر نجیبه. با تشکر از انتقادتون

    1. اصغری می گوید

      عبوری اگر هم فریبمان می‌دهد با خدمت‌گذاری‌اش فریبمان می‌دهد نه با دغل‌بازی. تا باشد از این فریب خوردن‌ها. شخصا عاشق همچین فریب خوردنی‌ام. هر شخصی بتواند مثل عبوری مزه تحول و خدمت را بچشاندمان شخصا با افتخار فریبش را می‌خورم.

  4. منتقد دلسوز می گوید

    هر وقت عزیزی تونست فقط و فقط یه صنعت مولد و پایا مانند پالایشگاه و …
    تو منطقه یا شهرستان بیاره نوش جونش اگه بقیه کاراش عوام فریبی باشه.
    نماینده های اصفهان الگو و سنگ محک خیلی خوبی برای وکلای ما میتونن باشن.
    اینکه اقای عبوری به زیبا سازی شهری پرداخت قابل تقدیره- فراست و ذکاوتشو نشون میده چون اولین چیزیه که تو سطح شهر رخنمون داره.
    اما روی صحبتم با وکلایی هست که میتونن با چانه زنی و لابی گری حداقل یه صنعت ماندگار از خودشون به جا بذارن.
    متاسفانه تمامی فعالیتها معطوف به نزدیکی انتخاباته چون میدونن تنها حافظه کوتاه مدت ملت (عمدتا عوام که اکثریت هستند) رو باید هدف قرار دهند.
    هیچ و دیگر هیچ تغییری در رفتار هیچ کدام از نماینده ها در ۳ سال اول انتخابشون نمیفته چون مشکل از خود ملته که مطالبه گر نیستن !!!

  5. طرفدار دکتر روحانی می گوید

    کارایی که تو ساری انجام میشه همه زیر نظر نمایندگان مجلس انجام میشه. من متاسفم رضا پهلوی هم چن تا کار انجام داد باید دوسش داشته باشیم عبوری داره کارای دیگه میکنه آیا باید افتخار کنید که عبوری داره سر شمارو شیره می ماله امثال عبوری امثال رضا خان هسن و بس ایران فقط مقام معظم رهبری و دکتر حسن روحانی و اصلاح طلبان اعتدال گرا ن امثال عبوری تمام برای سلامتی مقام معظم رهبری و دکتر حسن روحانی صلوات

    1. منتقد دلسوز می گوید

      قطعا نظر شما دوست گرامی محترم
      امیدوارم نگاهتون ملی یا حتی الامکان منطقه ای باشه ! نه برگرفته از منافع شخصی در لوای ستاد انتخاباتی خاصی !
      کسی که قدر دان زحمات گذشتگان نیست یا تاریخ رو خوب نخونده یا منفعتی نصیبش میشه که انکار می کنه- امیدوارم نظراتتون از نوع اول باشه !
      یه نگاهی به موقعیت سیاسی-اجتماعی و اقتصادی گذشته و حال ایران در منطقه خاورمیانه کنید خیلی چیزا دستت میاد.
      کاری به اینکه کی میخواد بیاد ندارم چون رفاه حال مردم منطقم برام مهمتره نه اومدن اقای x و اقای y !

  6. طرفدار دکتر روحانی می گوید

    مهندس حاج محمد دامادی و دکتر سید احمد شجاعی کیاسری نمایندگان دوره دهم به امید خداوند منان

  7. طرفدار دکتر روحانی می گوید

    منتقد دلسوز با تشکر خدمت حضرتعالی بحث ما ستاد انتخاباتی و این حرفا نیس بحث ما رو اینه که چرا انقد عبوری رو بزرگ میکنن عبوری داره با پولی که نمایندگان مجلس واسه شهرداری میگیرن کار میکنه تازه کاری با اون پولا انجام نداد اگه عبوری خوبه قضیه آشغال ساری رو که طومار سرطانی در چهاردانگه شده حل کنه شیرابه های زباله جاده کیاسر ساری رو افتضاح کرد باعث اتفاقات تلخ شد اگه میتونه واسه مردم کار انجام بده این مشکل رو حل کنه شهردار ساری باید این مشکل رو برطرف کنه درود بر مهندس دامادی که میدونه این عبوری داره چکار میکنه اگه عبوری نبود به طور حتم دامادی مشکل زباله رو حل میکرد و ان شاء الله در آینده ن چندان دور خواهد کرد

  8. منتقد دلسوز می گوید

    با سلام مجدد خدمت دوست عزیز “طرفدار دکتر روحانی ”
    متاسفانه من ساکن تهرانم و قطعا شما از نزدیک بهتر شرایط رو لمس میکنید.
    منم قصد حمایت از عبوری رو ندارم- اگه سنگ اندازی کرده که خیلی جای تاسف داره. یادم میاد همین معضل زباله برای بابلی ها رخ داده بود ملت و مسئولین با هم همصدا شدن خیلی زود برطرفش کردن!
    ولی روی صحبتم با همین اقای دامادی هم هست ! یادم نمیاد به صورت جدی به منطقم سر زده باشه- ما پیشکش واسه دودانگه هم خدماتش طرفی نبست ! حالا رسیده موقع انتخابات صحبت از بازگویی و افشای نام سنگ اندازها میکنه ! چه سود به حال من و شما! تو این سه سال کجا بودی اقای دامادی!!! این ادبیات من رو یاد یه بگم بگم هایی میندازه که اخرش گفته نشد و فقط جنبه تبلیغاتی و پیشبرد مقاصد انتخاباتی داشت !!!

  9. طرفدار دکتر روحانی می گوید

    منتقد دلسوز باتشکر مهندس دامادی قرار نیس که داد و بیداد کنه بیاد تو منطقه، اومد تو منطقه بدون این که کسی بفهمه واسه منطقه هم کار انجام داد طبق منبع موثق ۸۰۰میلیون به شهرداری کیاسر کمک کرد شاید هم اشتباه باشه مهندس دامادی مردمیه از نزدیک اگه ببینیدش قدرشو میدونید باتشکر از دوست گرامی و محترم منتقد دلسوز

  10. تدبیر وامید می گوید

    آقای طرفدار روحانی. آقای دامادی در جلسه دهیاران منطقه چهاردانگه در روستای قادیکلا به همه قول داد که با پیگیریهای اینجانب پیچ کالچ خوسه یا به قول خود آقای دامادی “کامیون خوسه” را تاپایان شهریور امسال درست میکند.بروید خودتان ببینید. و وعده های بسیار از این دست و…..

  11. طرفدار دکتر روحانی می گوید

    اگه صحبت های مهندس دامادی رو گوش کرده باشی جواب سوال شما رو داد آقا یا خانم تدبیر و امید خوشحالم که از طرفداران دکتر حسن روحانی هسید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.