پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آنفلوانزا به مازندران رسید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از شیوع آنفلوانزا در استان خبر داد و گفت : در روزهای اخیر این بیماری بیش از پنج نفر را راهی بیمارستان کرد.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه:   معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از شیوع آنفلوانزا در استان خبر داد و گفت : در روزهای اخیر این بیماری بیش از پنج نفر را راهی بیمارستان کرد.

 

دکتر محسن اعرابی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد : روزانه یک تا دو گزارش مبنی بر بروز بیماری آنفلوانزا در استان داریم که در کمترین زمان تحت پیگیری و درمان قرار می گیرند.

وی اضافه کرد : تاکنون مرگ و میر ناشی از بیماری آنفلوانزا در مازندران نداشتیم و این بیماری تحت کنترل قرار دارد و با رعایت بهداشت فردی ازسوی افرادی که مبتلا به سرماخوردگی هستند، این بیماری نیز آسیبی وارد نخواهد کرد.

به گفته وی تمام بیماران مبتلا به بیماری آنفلوانزای شدید بستری در بیمارستان های این استان پس از طی زمان درمان از مراکز درمانی مرخص و در منزل دوران تکمیلی درمان پیگیری می شود.
معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران مهمترین راهکار برای پیشگیری از این بیماری را رعایت بهداشت فردی از سوی افراد بیمار به خصوص سرما خورده دانست.

 

65 ساله ها واکسن آنفلوانزا تزریق کنند
دکتر اعرابی به مردان وزنان بالای ۶۵ سال و به خصوص افرادی که در این سن مبتلا به بیماری دیابت و ریوی هستند خواست تا نسبت به تزریق واکسن آنفلونزا اقدام کنند.

وی بار دیگر بر رعایت بهداشت فردی به خصوص از سوی افراد بیمار تاکید کرد و استراحت را بهترین درمان برای این بیماران در دوران پیگیری درمان اعلام کرد.

 

نشانه های بیماری آنفلوانزا
بیماری آنفلوانزا یک بیماری تنفسی ناشی از آلودگی با ویروس آنفلوانزا است. این بیماری بسیار عفونی بوده، به سرعت می تواند از فردی به فرد دیگر منتقل شود. آنفلوانزا و سرماخوردگی دو بیماری مجزا از هم می باشند، ولی هر دو بیماری ویروسی بوده، در سرماخوردگی معمولا آبریزش، بی حالی وخواب آلودگی وجود دارد ولی در آنفلوانزا تب بالا، بدن درد و … دیده می شود.

 

علائم بیماری آنفلوانزا
علائم بیماری آنفلوانزا: علائم در همه انواع با اختلافات جزیی، مشابه است. علائم شامل:
تب (معمولا بالای ۳۸ / ۵ درجه سانتی گراد + ) حداقل یکی از علائم سرفه، گلودرد، دردعضلانی، سردرد، سرگیجه، دل درد ،دل پیچه، اسهال و استفراغ است.

براساس آخرین گزارش بیماری آنفلونزا تاکنون ۳۳ نفر را در سطح کشور به کام مرگ کشاند./ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.