پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برگزاری بزرگ‌ترین اجتماع دینی در آستانه پهنه‌کلا ساری

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساری از برگزاری بزرگ‌ترین اجتماع دینی در استان، ۲۸ صفر در آستانه پهنه‌کلا ساری خبر داد.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری ظهر امروز به مناسبت هفته وقف در جمع خبرنگاران با اشاره به لزوم هدایت موقوفات جدید به سمت نیازهای روز جامعه، اظهار کرد: در این راستا اکنون همه دست‌اندرکاران اعم از مسئولان اوقاف، رسانه‌ها، روحانیون و سایر افراد تأثیرگذار باید تلاش کنند با مشاوره وقف، موقوفات جدید را به سمت نیازهای روز جامعه هدایت کنند.

 

وی با بیان اینکه وقف یکی از برترین و پردوام‌ترین مظاهر احسان و نیکوکاری در حق مردم، خدمت به هم‌نوعان، کمک به مصالح جامعه و تنظیم امور فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور است، افزود: بر اساس تعالیم اسلامی ثواب حاصل از وقفی که به جامعه و بشر خدمت‌رسانی می‌کند برای واقف نیک‌اندیش، حتی بعد از مرگ نیز لحاظ می‌شود.

 

حیدری با بیان اینکه امام‌زادگان و بقاع متبرکه شهرستان ساری در سطح کشور و استان شاخص هستند، تصریح کرد: همه مسئولان باید تلاش کنند تا جایگاه امام‌زادگان به مردم معرفی شود.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساری با تشریح برنامه‌های این اداره در هفته وقف، از وقف زمین شالیزاری در روستای اسفندان ساری در نخستین روز از هفته وقف خبر داد و بیان داشت: بزرگ‌ترین اجتماع دینی در استان ۲۸ صفر در آستانه پهنه‌کلا ساری برگزار می‌شود.

 

این مسئول ویزیت رایگان و برپایی خیمه معرفت با حضور کارشناسان دینی را از برنامه‌های جانبی این اجتماع بزرگ دینی عنوان کرد و گفت: عطرافشانی گلزار شهدا و بقاع متبرکه، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان، برگزاری آیین نواختن زنگ وقف در مدرسه موقوفه زنده‌یاد بصیری، افتتاح پروژه‌های عمرانی، افتتاح و کلنگ‌زنی سه موقوفه، نصب و پرده‌برداری ضریح امام‌زادگان و اجرای نیات واقفان را از برنامه‌های مهم این اداره در هفته وقف است.

 

وی از افتتاح بزرگ‌ترین موقوفه ساری به‌ نام خورشید خانم از محل تبدیل به احسن در شش طبقه خبر داد و افزود: برای این پروژه که بیش از ۲ میلیارد تومان هزینه شده است هفته آینده با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح می‌شود.

حیدری با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۱۰ وقف جدید در ساری به ثبت رسیده است، اظهار کرد: ۱۴۲ امام‌زاده در حال ساخت در این شهرستان داریم.

این مسئول بر ضرورت تعریض خیابان امام‌زاده عباس (ع) ساری تاکید کرد و بیان داشت: امیدواریم قول‌های مسئولان در این بخش به سرانجام برسد.

وی از اهدای ۹ دستگاه تجهیزات پزشکی به بیمارستان امام خمینی (ره) ساری از محل نیات واقفان خبر داد و گفت: در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی بیش از ۸۰۰ برنامه در قالب طرح‌های آرامش بهاری، سوگواره یاس نبوی، ضیافت الهی، نشاط معنوی و بصیرت عاشورایی برگزار شد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.