پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مناسب سازی ترافیک ساری الویت برنامه های ما در سال آینده است

اولین نشست سیاست گزاری بودجه سال آینده شهرداری ساری عصر دیروز شنبه با حضور مهدی عبوری ؛ مهندس مدینه عضو شورای شهر و معاونان و برخی از مشاوران و مدیران این دستگاه برگزار شد .

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه به نفل از مرکز امور رسانه شهرداری ساری در این نشست مهدی عبوری ضمن بیان این مطلب که طی سه سال گذشته در حوزه عمران و آبادی شهر اقداماتی انجام شد که صاحب نظران و کارشناسان از آن بعنوان یک انقلاب در عرصه توسعه پایدار نام بردند گفت : وقتی کلید شهرداری ساری را دریافت کردم بودجه عمرانی شهری که مرکز بزرگترین و مهمترین استان کشور بشمار می آید فقط بیست میلیارد تومان بود اما این رقم در سال جاری به دویست و بیست میلیارد تومان افزایش یافت .

 

وی با برشمردن فعالیت هایی که در سالهای حضور ایشان در شهرداری انجام  شد خاطرنشان کرد : کارهای زیربنایی مهم و بی شماری با تلاش همکارانم و حمایت شورای اسلامی شهر انجام گردید که باز به گفته صاحب نظران، ساری را با تحولی عظیم مواجه ساخت.نهضت آسفالت؛ نهضت پیاده روسازی ؛ نهضت مهار آبهای سطحی ؛ پیگیری سفت و سخت احداث زباله سوز و افزایش چشمگیر فضای سبز در سایه احداث پانزده بوستان از جمله آن فعالیت ها هستند که در کنار پل های شهید علیرضا نوری ؛ میانگذر شمالی ، بوستان ملل و میدان باشکوه ابن شهرآشوب توانست قهر دیرینه شهروندان و شهرداری را به یک آشتی بزرگ و پیوندی ناگسستنی تبدیل کند .

 

جوان اول شهر شش هزارساله ساری در همین پیوند تأکید کرد : تا پایان سال نهضت های چهارگانه فوق به اتمام می رسند و من به مردم بزرگوار شهرم قول می دهم تا پایان سال جاری دیگر معضلی به نام آبهای سطحی وجود خارجی نخواهد داشت . بنابراین سال آینده بزرگترین هدف ما که اکنون مهمترین مطالبه مردم نیز محسوب می گردد مناسب سازی ترافیک ساری است اگر چه طی ۴۵ ماه گذشته در این راستا گام های بسیاری برداشتیم و پروژه های بی شماری تعریف کردیم اما در سال ۹۵ یک بار برای همیشه سایه سنگین ترافیک را از روی شهر و شهروندان برمی داریم .

 

وی پس از آن به تشریح سیاست های کلی بودجه سال ۱۳۹۵ شهرداری ساری پرداخت و با اشاره به دستورالعمل وزارت کشور درباره بودجه شهرداری ها گفت : یکی از افتخارات شهرداری ساری آن است که ما در بودجه های دو سال گذشته خود مواردی را گنجاندیم که وزارت کشور تازه امسال آنها را مورد توجه قرار داده است .  گنجاندن ردیف هایی برای فعالیت های فرهنگی و اجتماعی ؛ بهبود ترافیک ؛ ارتقای کیفیت پیاده روها ، مناسب سازی اماکن عمومی برای استفاده معلولان و جی آی اس از جمله این موارد هستند . بنابراین با افتخارباید به این باور برسیم که شهرداری ساری حتی از وزارت کشور هم در این حوزه جلوتر بوده است .

 

عضو شورای عالی شهرداران و دهداری های کشور در بخش دیگری از تشریح سیاست های کلی بودجه شهرداری ساری در سال آینده ضمن بیان این مطلب که باید قانون را مو به مو اجرا کنیم به مغفول ماندن برخی آیتم های درآمدی شهرداری اشاره کرد و افزود : شهرداری ها نزدیک به ۸۰ آیتم درآمد پایدار دارند اما بسیاری از آنها در محاق است و مورد توجه قرار نمی گیرد به همین دلیل زمانی که وارد عمارت شهرداری شدم درآمد شهرداری از فروش تراکم که من آنرا شهر فروشی می دانم ۶۷ درصد بود اما امروز زیر ۳۰ درصد است که این نیز باید برطرف شود چرا که ما می توانیم با تکیه بر قانون و آیتم های مغفول شده درآمدهای شهرداری را افزایش دهیم . بنابراین تأکید می کنم در سال آینده باید تمام این آیتم ها را فعال کنیم تا با تکیه بر آنها ساری را به جایگاه رفیع خود برسانیم .

 

مهدی عبوری آنگاه با برشمردن مواردی چون بیمه شهروندی ؛ افزایش فعالیت های فرهنگی ؛ توجه جدی به برون سپاری به عنوان مهمترین موضوعات در سال آینده تصریح کرد : باید برای سال ۹۵ پنج پروژه بزرگ تعریف کنیم چرا که احساس می شود اقداماتی مانند احداث بوستان ،آسفالت و پیاده روسازی به جایی رسیده اند که رضایت شهروندان را جلب کردیم و حالا باید به سمت پروژه های دیگری برویم ضمن آنکه اعلام می کنم مهمترین هدف و اولویت ما در سال آینده بهسازی ترافیک شهر و بازکردن گره های کور ترافیکی در جای جای ساری است . این نکته بسیار مهم را هرگز از خاطر نبریم که شهرداری طی سه سال اخیر بیشتر از تمام دستگاهها و نهادهای شهر و استان کارکرده تنها خاطر آرامش شهروندان و توسعه شهر جور دیگر دستگاهها را هم کشیده است . پس یک چنین ظرفیت و پتانسیلی می توانند کارهای ناممکن دیگری را هم ممکن سازد همانگونه که تا امروز نیز چنین بوده و اینگونه عمل کرده است .

 

اما باز تکرار می کنم شهرداری ساری از سال آینده اهداف متعالی تری را دنبال خواهد کرد و این ظرفیت فوق العاده و چشمگیر را معطوف به پروژه هایی خواهد کرد که ساری ساری شود .

 

وی در پایان با تقدیر از رییس و اعضای شورای شهر بخاطر تمامی همراهی ها و همدلی هایش با شهردار و شهرداری گفت : امیدواریم در هنگام بودجه نویسی ، یک بودجه ای را تنظیم کنیم که واقعی باشد و هر چند طی سه سال اخیر تمام ارقام بودجه محقق شدند و این یعنی توجه به واقعیات در هنگام بودجه نویسی اما باز بنا به وظیف تذکر می دهم بودجه را واقعی ببینم . این گزارش حاکی است در ادامه این نشست هریک از حاضرین پیرامون بودجه سال آینده و سیاست های آن به ایراد سخن پرداختند و بر لزوم رعایت آنچه مورد توجه شهردار است تأکید کردند . 

 

 
   
   
 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.