به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: جاده کیاسر یکی از زیباترین و پرترددترین جادههای کشور است که دارای ظرفیتهای بالای گردشگری است.
طرح چهاربانده کردن محور ساری تاکام که در کاهش بار ترافیکی این محور از اهمیت بسزایی برخوردار بوده هنوز انجام نشده است.
البته این پروژه امسال از پیشرفت خوبی برخوردار بوده ولی برای مدتی این پروژه کاملا مسکوت و بلاتکلیف بوده است.
مسافران بسیاری از این مسیر روزانه بهویژه پایان هفته و ایام تعطیل درحال تردد هستند که در ایام تعطیل و پایان هفته بهویژه عصر روزهای جمعه بهدلیل حجم تردد بالا پلیس برای کاهش ترافیک مجبور به یکطرفه کردن محور است که معمولا بهصورت مقطعی اعمال شده و ساعت آن نیز مشخص نیست که این موضوع موجب معطلی مسافران و ایجاد صفهای طولانی ترافیک میشود که در برخی موارد حتی جاده تبدیل به پارکینگ میشود.
مازندران دارای سه محور اصلی هراز، کندوان و سوادکوه است که بیشتر مسافران از این مسیرها تردد میکنند ولی جاده کیاسر نیز دست کمی از این جادهها ندارد و تجربه سفر از این جاده نیز میتواند بسیار مطلوب باشد.
یکی از دلایل ترافیک کم آن شناخته نشده بودن آن و دلیل بعدی خطرناک بودن آن است که در بسیاری از نقاط نیاز به ترمیم و زیرسازی دارد که ضرورت دارد با بهسازی و معرفی این جاده هم از ترافیک سایر مسیرهای شمالی کاسته شده و هم بارونق گردشگری در این مسیر اقتصاد مردم این منطقه متحول شود.
مدیر حوزه ساخت و توسعه راههای مازندران در اینباره در گفتوگو با فارس، اظهار کرد: پروژه چهارخطه کردن محور کیاسر در دو قطعه تعریف شده است که قطعه اول ۱۳ کیلومتر و قطعه دوم هشت کیلومتر است.
غلامعباس رستمی افزود: با توجه به پیگیریهای صورت گرفته از ۲۱ کیلومتر مسیر، ۱۷ کیلومتر آن تا دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد.
وی اضافه کرد: چهارخطه کردن چهار کیلومتر باقی این مسیر باتوجه به بحث تملک اراضی و همچنین بحث زیرساختی زمانبر خواهد بود.
مدیر حوزه ساخت و توسعه راههای مازندران در ارتباط با اینکه وعدههای مختلفی در ارتباط با افتتاح این پروژه داده شده است، تصریح کرد: بحث نامساعد بودن شرایط آب و هوایی، بحث تملک اراضی و همچنین مسائل مالی از جمله عواملی بود که موجب شد پروژه در زمان اعلام شده به بهرهبرداری نرسد.
رستمی خاطرنشان کرد: در ارتباط با چهارخطه کردن محور کیاسر مشکل اعتباری وجود ندارد.