پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هشدار مدیریت بحران درباره نفوذ سامانه بارشی جدید

مدیرکل مدیریت بحران مازندران درباره سامانه بارشی، وزش باد شدید، لغزندگی و اختلال در تردد محور‌های کوهستانی استان هشدار داد.

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: براساس پیش بینی هواشناسی استان با نفوذ سامانه بارشی به استان از بعدازظهر پنجشنبه شاهد بارش باران، وزش باد نسبتا شدید موقتی، بارش برف و مه آلودگی در مناطق و محورهای کوهستانی خواهیم بود.

علی اصغر احمدی با بیان اینکه این سامانه سرد و بارشی تا پایان روز جمعه ۷ آذرماه در استان تداوم دارد، افزود: در این مدت آب‌های ساحلی استان مواج و متلاطم است.
او گفت: احتمال آبگرفتگی در شهرهای غربی استان، افزایش حجم آب رودخانه ها، کاهش دید، لغزندگی و اختلال در تردد محورهای کوهستانی دور از انتظار نخواهد بود.
مدیرکل مدیریت بحران مازندران ادامه داد، رانندگان با توجه به لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی ضمن تجهیز ماشین خود به زنجیر چرخ، ضد یخ و سیستم گرمایشی با احتیاط کامل و سرعت مطمئنه در این مسیر‌ها رانندگی کنند.
احمدی گفت: دامداران و ساکنین بومی، دام‌های خود را به دور از ارتفاعات، دره‌ها و دهانه مسیل‌ها و در مناطق امن نگهداری کنند.
او افزود: کوهنوردان و ورزشکاران با توجه به پیش‌بینی مه آلودگی و بارش برف در ارتفاعات استان از توقف و برپایی چادر، کوه پیمایی و صعود به ارتفاعات جداً خودداری کنند.
مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: شهرداران و دهیاران به دلیل پیش بینی وزش باد شدید موقتی در شهر‌های ساحلی و جلگه‌ای، تمهیدات و اقدام‌های لازم برای استحکام، مقاوم سازی تابلو‌ها و بیلبورد‌های تبلیغاتی سطح شهر و روستا انجام دهند.
احمدی افزود: همه دستگاه‌های امدادی و خدماتی در این مدت ضمن آماده سازی تجهیزات و ماشین ها، آمادگی لازم برای هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی، همچون گذشته را داشته باشند.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.