پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۴۰ روستای نکا گرفتار طوفان شدند/ قطع برق تمام روستاهای بالادست/ شرایط بحرانی است

بخشدار هزارجریب نکا گفت: بیش از ۴۰ روستای نکا گرفتار طوفان و خسارت‌های ناشی از آن شدند.

0

پایگاه خبری چهاردانگه: محمد محمدیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان نکا، اظهار کرد: با توجه به وقوع طوفان و باد شدید در منطقه نکا، صدها منزل مسکونی و دامداری‌های بخش هزارجریب و مرکزی نکا دچار خسارت شده است.

وی افزود: بیشترین خسارت‌های وارد شده در بخش هزارجریب نکا به روستاهای سوچلما، آکرد، سفیدکوه، کچپ‌محله، کفرات، سنگر، ولامده، برما، فریمک و… بوده که بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد پوشش سقف منازل از بین رفته است.

بخشدار هزارجریب نکا با بیان اینکه برق تمام روستاهای بالادست هزارجریب نکا از محور لایی به بالا و همچنین از محور استخرپشت به بالا قطع است، یادآور شد: نیروهای امدادی و خدمات‌رسان در منطقه حاضر و برای رفع مشکلات موجود وارد صحنه شده‌اند.

وی ادامه داد: بسیاری از پوشش بام منازل روستایی کنده شده و به بیرون از منازل و داخل معابر و کوچه‌ها پرت شده است و سرعت طوفان بیش از ۷۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده که از بادله‌کوه به سمت مناطق روستایی نکا سرازیر و روستاها را با آسیب جدی مواجه کرد.

محمدیان افزود: در روستای کچپ‌محله نکا در بخش هزارجریب، خطوط انتقال برق از شبکه به پایین آمده و بیش از ۱۰۰ منزل مسکونی و دامداری با خسارت جدی پوشش سقف و خطرات ناشی از آن مواجه شده است.

وی بیان کرد: تیم‌های مختلف امدادی از هلال‌احمر، نیروهای خدمات‌رسان راهداری، آب و برق در منطقه هزارجریب نکا حاضر شده‌اند و در حال بررسی وضعیت و رفع مشکلات هستند.

بخشدار هزارجریب نکا با اعلام اینکه تاکنون خسارت قطعی از میزان خسارت به روستاها برآورد نشده است، اظهار کرد: خسارت‌ها در دست بررسی است و به نهایی شدن خسارت‌ها، اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی افزود: اکنون منطقه هزارجریب نکا و روستاهای بخش مرکزی در شرایط بحرانی است و برخی از روستاها دچار خسارت جدی شده‌اند که امیدواریم همچون همیشه افراد از ورود به منطقه در این مواقع بحرانی خودداری کرده و به غیر از موارد ضروری و حیاتی وارد منطقه نشوند.

محمدیان با اشاره به اینکه در برخی از شبکه‌های اجتماعی عکس‌هایی از تخریب منازل و پوشش بام‌ها و آتش‌سوزی‌ها منتشر شده است، اظهار کرد: هر نوع اطلاع‌رسانی باید از طریق خبرگزاری‌های معتبر و سایت‌های دارای مجوز ارائه شود و مردم با حفظ خونسردی از ناآرامی‌ها جلوگیری کنند.

وی گفت: با توجه به وزش طوفان شدید در منطقه، شرایط بحرانی در منطقه حاکم شده است اما مردم نباید نگران باشند، زیرا که با توجه به جلسه ستاد مدیریت بحران و آماده‌باش عوامل اجرایی، امیدواریم از افزایش خسارت‌ها جلوگیری شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.