پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۴۰۰ اشتغال با احیای ۶ واحد تولیدی در سوادکوه ایجاد می شود

0

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد انصارالحسینی، عصر سه شنبه در جلسه تجلیل از تعاونگران نمونه شهرستان سوادکوه شمالی، با بیان اینکه دولت و ادارات برای رفع مشکل و مدیریت امور مردم ایجاد شده‌اند، بر لزوم امکان آسان ایجاد درآمد و تولید و اشتغال تأکید کرد و افزود: در مبحث سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال، هنر اول حفظ وضع موجود و هنر دوم رفتن به سوی وضع مطلوب است.

فرماندار شهرستان سوادکوه شمالی با بیان اینکه از نظر وسعت شهرک صنعتی بشل، بزرگ‌ترین شهرک استان است اما از نظر کمی هنوز به میزان مورد انتظار نرسیده، به رفع چالش برخی از صنایع در این شهرستان اشاره کرد و گفت: وضع امسال به نسبت سال گذشته بهتر شده و اشتغال نه تنها کاهش نیافت بلکه شاهد افزایش اشتغال بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه در سال جاری، ۷۰ درصد از مشکلات ۶ واحد تولیدی اسیر مقررات و چالش بانکی، رفع شد، ابراز امیدواری کرد تا این واحدها در دهه فجر امسال به چرخه تولید بازگردند و افزود: با راه‌اندازی دوباره این واحدها برای ۴۰۰ نفر اشتغال مجدد ایجاد می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه شهرستان سوادکوه شمالی در جذب اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ استان، رتبه اول را کسب کرده و توانسته است رتبه استان را در کشور ارتقا دهد، این امر را مرهون تلاش ادارات تعاون و صمت شهرستان دانست و گفت: از مجموع یک هزار و۴۹۰ میلیارد ریال اعتبار جذبی صنایع استان، ۷۳۰ میلیارد ریال مربوط به شهرستان سوادکوه شمالی بوده است.

در ادامه، زین‌العابدین نجفی با بیان اینکه سه رکن اقتصاد کشور اقتصاد خصوصی، دولتی و تعاونی‌ها است، تعداد کل تعاونی‌های ثبت شده در شهرستان سوادکوه شمالی را ۲۱۰ تعاونی برشمرد و افزود: از این تعداد، ۱۳۳ تعاونی فعال و ۶۹ تعاونی راکد و ۷ تعاونی نیز منحل‌شده هستند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان سوادکوه شمالی با بیان اینکه این تعاونی‌ها برای ۴۸۰ نفر اشغال مستقیم ایجاد کرده‌اند، رسته‌های این تعاونی‌ها را در حوزه کشاورزی، صنایع، مسکن، تأمین نیاز تولیدکنندگان، تأمین نیاز مصرف‌کنندگان، حمل و نقل عنوان کرد و گفت: سرچشمه اصلی همه این تعاون‌ها، تعاونی نیاز مصرف‌کنندگان است که از گشته وجود داشته و سپس تعاونی‌های تولیدی شکل گرفتند.

وی با بیان اینکه مشکلات تعاونی‌ها هم منبعث از مشکلات جامعه بوده و نیازمند حمایت بخش خصوصی و دولتی است، ادامه داد: افرادی که کار جمعی می‌کنند و راه خود را پیدا کردند متوجه شدند که خرد جمعی حتی در عرصه‌های اقتصادی موفق‌تر است.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه این مراسم، ۵ تعاونگر نمونه شهرستان سوادکوه شمالی تقدیر شدند.

کد خبر 5019158
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.