پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تعاونی ها به واحدهای خلاق و نوآور تبدیل شوند

0

به گزارش خبرنگار مهر، کامران اصغری پیش ازظهر شنبه در مراسم افتتاح اولین مرکز نوآوری توسعه تعاون استان مازندران اظهار کرد: در یک سال گذشته تلاش کردیم به سمت نوآوری در بخش تعاون حرکت کنیم و زمان قابل توجهی برای برنامه‌ریزی در این خصوص صرف شد.

اصغری تصریح کرد: یکی از این اقدامات، برنامه‌ریزی برای افتتاح مراکز نوآوری و توسعه تعاون در شهرستان‌هایی است که ظرفیت این کار را داشتند و بر این اساس به دنبال افتتاح این مرکز در سایر شهرستان‌ها نیز هستیم.

وی تبدیل شدن تعاونی‌ها به واحدهای خلاق و نوآور، توسعه فعالیت‌های دانش بنیان و افزایش بهره وری در شرکت‌های تعاونی، ایجاد اشتغال و انتقال تکنولوژی در استان بویژه در حوزه تعاون را اهداف راه اندازی اولین مرکز نوآوری توسعه تعاون مازندران عنوان کرد و افزود: این مرکز به صورت پایلوت در کشور در تنکابن تأسیس شد.

اصغری بیان کرد: مرکز نوآوری و توسعه تعاون در راستای ارائه خدمات حمایتی و پشتیبانی از ساخت و توسعه محصولات مبتنی بر فناوری و نوآوری و یا انتقال دانش فنی توسط صاحبان ایده‌ها در بخش تعاون و به منظور تحقق اهداف مرکز با حضور تیم‌های خلاق و نوآور فعالیت می‌کند.

وی اظهار داشت: حمایت از طرح‌های پژوهش گران، محققان، دانشجویان در قالب تیم‌های خلاق و شرکت‌های تعاونی، کمک به شکل گیری و حیات شرکت‌های تعاونی دانش بنیان و خلاق، ایجاد بستر مناسب برای کار آفرینی، اشتغال و تجاری سازی محصولات در بستر تعاونی، ایجاد ارتباط بین دانشگاه، صنعت و تعاون و تأمین سرمایه‌های مادی و معنوی مورد نیاز طرح‌های نوین، گسترش فناوری و ایجاد بستر رشد و صنعتی شدن ایده‌های خلاق، تسهیل ارتباط و تعامل واحدهای تعاونی فعال با صاحبان ایده‌های خلاقانه و استارت آپ، تعامل با اتاق فکر تعاون در استان از اهداف اصلی این مرکز است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران در پایان گفت: امیدواریم با راه اندازی مرکز نو آوری و توسعه بخش تعاون، تعاونی‌های استان برای نقش آفرینی و کارایی بیشتر بتوانند به دانش روز تجهیز شده و توانمندی خود را در زمینه‌های مختلف بهبود بخشند.

کد خبر 5021823
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.