پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۳۰ هزار کارگر مازندرانی مشمول دریافت بیمه بیکاری کرونا شدند

0

به گزارش خبرنگار مهر، کامران اصغری پیش ازظهر سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران، با اشاره به اینکه روابط عمومی باید حال سازمان را خوب کند، خاطرنشان کرد: فعالیت روابط عمومی‌ها باید بر اساس افق سازی هوشمندانه باشد که این قضیه باعث پویایی فعالیت این جایگاه خواهد شد و انتقال درست اخبار به مرور زمان باعث افزایش سرمایه اجتماعی خواهد شد.

اصغری درباره طرح‌های معیشتی در دوران کرونا گفت: بسته معیشتی کرونا با مبلغ ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان ویژه افراد شدیداً آسیب پذیر در استان بوده که برای ۳۵ هزار و ۷۹ خانوار مازندرانی طی چهار ماه انجام شده و این مبلغ در ماه مبارک رمضان دو برابر شده است.

وی پرداخت بیمه بیکاری به مشمولان را از دیگر اقدامات در ایام کرونا اعلام کرد و افزود: تا کنون بیش از ۳۷ هزار نفر در سامانه اعلام شده ثبت نام کردند که ۳۰ هزار و ۲۵۶ نفر مشمول شناخته شدند که به محض تأمین اعتبار لازم اقدام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: در طرح خرید اعتباری اضطراری (تسهیلات تا سقف دو میلیون تومان) ناشی از شیوع بیماری کرونا ویژه اقشار آسیب پذیر فاقد درآمد ثابت به سه گروه کارگران ساختمانی، رانندگان و دستفروشان و کارگرانی که اصناف آن‌ها به خاطر کرونا تعطیل شده یا آسیب دیده‌اند وام حمایتی داده می‌شود.

وی از پرداخت تسهیلات یک میلیون تومانی ویژه یارانه بگیران خبر داد و گفت: پرداخت وام ۱۲ درصدی به ۱۳ کسب و کار آسیب دیده از کرونا به شرط حفظ اشتغال از خردادماه آغاز می‌شود.

باقری معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز در این جلسه اظهار کرد: تاکنون ۱۸ تعاونی که در حوزه تولید لوازم بهداشتی ماسک، گان بیمارستانی و دستکش در ایام کرونا فعالیت داشتند، شناسایی شدند.

وی افزود: طی مکاتباتی که با وزارتخانه انجام شد ۱۱ تعاونی برای دریافت تسهیلات با نرخ سود پایین‌تر معرفی شدند و در حال شناسایی سایر تعاونی‌های هستیم که در ایام کرونا تولیدات داشتند که متقاضی تسهیلات بلاعوض و کم بهره هستند.

کد خبر 4929369
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.