پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

احداث 160 واحد گلخانه کوچک مقیاس تولید لیموترش و گل و گیاه در قائم‌شهر

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، کامران اصغری صبح امروز در بازدید از پروژه‌های اشتغال روستایی تولید لیموترش و گل‌های آپارتمانی و زینتی به صورت گلخانه‌ای در روستای خرماکلای شهرستان قائمشهر اظهار کرد: وضعیت اقلیمی استان مازندران راه‌اندازی کسب و کار در حوزه گل و گیاه و انواع میوه را تسهیل کرده است.

وی افزود: روستاهای استان مازندران دارای مزیت‌های بسیاری هستند و به همین دلیل جوانان و فارق التحصیلان روستایی نباید دغدغه اشتغال را داشته باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به طرح نمونه ایجاد گلخانه‌های لیموترش در روستای خرما کلای شهرستان قائمشهر افزود: ایجاد گلخانه‌های تولید لیموترش در این روستا وضعیت مطلوب اقتصادی و اشتغال را برای مردم این روستا فراهم کرده است.

این مسؤول ادامه داد: از محل تسهیلات اشتغال روستایی و همچنین تفاهم نامه منعقده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صندوق کارآفرینی امید تاکنون تعداد ۴۰ واحد گلخانه کوچک مقیاس تولید لیموترش و 120 واحد گلخانه تولید گل و گیاه در این روستا احداث شده است و تعدادی نیز در دست اقدام است.

اصغری تصریح کرد: موفقیت در این طرح سبب شده این اداره کل بدنبال توسعه این الگوی موفق در سطح روستاهای استان با کمک وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و سایر دستگاه های مرتبط باشد.

وی بیان کرد: در مرحله اول بحث آموزش به علاقه‌مندان احداث گلخانه و فعالیت‌های مرتبط با آن در روستاهای استان را با حمایت گلخانه‌داران روستای خرماکلا دنبال خواهیم کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران ادامه داد: ارائه تسهیلات مناسب به متقاضیان واقعی این طرح ها جهت اقدام مشابه در روستاهای استان نیز مرحله بعدی این اقدام می باشد که با کمک وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی انجام خواهد شد.

اصغری در پایان گفت: وجود و تکمیل پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در شهرستان جویبار نیز نگرانی‌های مربوط به بازار این محصولات را برطرف خواهد کرد.

 /86018/ع


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.