پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۲۵ درصد درآمد پارسال شهرداری‌های مازندران از محل مالیات تامین شد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، علی اکبر حمزه ای روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی مازندران افزود: براساس آمار در سال گذشته از محل درآمد مالیات ارزش افزوده حدود سه هزارو ۹۰ میلیارد ریال اعتبار در اختیار شهرداری های این استان قرار گرفت که اکثر شهرداری ها این اعتبار را به جای هزینه در حوزه عمرانی، خرج پرداخت حق و حقوق کارمندانشان کردند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیشتر کمک مالی دولت به شهرداری های این استان در قالب مالیات بر ارزش افزوده به دلیل نبود سستم نظارتی، صرف هزینه های جاری این نهادها می شود.

حمزه ای اضافه کرد: این در حالیست که این اعتبار باید برای اجرای پروژه های عمرانی در شهرهای استان مازندران هزینه شود.

مدیر امور مالیاتی مازندران کاهش درآمد شهرداری ها را عامل اصلی اتکاء آنها به بودجه جاری اعلام کرد و اضافه کرد: برای سال جاری نیز برخی شهرداری های شهرهای بزرگ استان از جمله ساری به دلیل مشکل درآمدی از حالا به دنبال دریافت اعتبار از محل ارزش افزوده برای رفع مشکلات خودشان هستند.

براساس آمار رسمی بودجه مصوب شهرداری های ۵۸ گانه استان مازندران حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال است که یک سوم این بودجه مصوب مربوط به شهرداری ساری مرکز استان و مابقی به ۵۷ شهر دیگر تعلق دارد.

طبق اعلام مدیرکل دفتر امور شهرداری استانداری مازندران حدود ۶۰ درصد از بودجه های مصوب شهرداری ها در شورای اسلامی سالانه محقق می شود و حساب سرانگشتی حدود ۲۵ درصد از بودجه شهرداری ها ی این خطه شمال کشور را سالانه دولت تامین می‌کند.

سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران دلیل ناهمخوانی دخل و خرج شهرداری های استان را ناشی از مازاد بودن نیروی انسانی بدنه این نهاد اعلام کرد که گفته می شود در مجموع ۳۰ تا ۴۰ درصد نیروی انسانی شهرداری ها را نیروهای مازاد تشکیل می دهند.
رشد ۴۲ درصدی سهم مالیاتی مازنی ها در بودجه ۹۸
مدیرکل امورمالیاتی مازندران گفت: براساس بسته مالیاتی مصوب هیات دولت سهم این استان از درآمد مالیاتی در سال جاری نسبت به سال قبل حدود ۴۲ درصد بیشتر شد و از ۱۴ هزار میلیارد ریال سال قبل به حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال رسید.

حمزه ای گفت: در سال گذشته
سهم استان از مالیات حدود ۱۶ هزار میلیارد ریال بود که ۱۴ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال از این سهم تا پایان سال محقق شد که نسبت به سال ۹۶ میزان درآمد مالیاتی استان حدود ۱۵ درصد رشد داشت.

وی مجموع درآمدهای استان را برای سال گذشته حدود ۱۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعلام کرده است.

حمزه ای راهکار تحقق این درآمد را شناسایی مودیان جدید مالیاتی به خصوص فراریان مالیاتی دانست و شناسایی فراریان مالیاتی را نیازمند همکاری تمام دستگاههای اجرایی دانست.


در قانون بودجه سال ۹۸ درآمد دولت از محل مالیات حدود ۱۴۰ هزار میلیارد تومان تصویب شد.

/ ‏۱۸۹۹/‏۶۹۸۲

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.