پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۲۰ هزار کارگر مازندرانی متقاضی دریافت بیمه بیکاری شدند

0

به گزارش خبرنگار مهر، کامران اصغری پیش ازظهر چهارشنبه در حاشیه جلسه هم اندیشی نمایندگان کارگری در استانداری با اشاره به برنامه‌های هفته کارگر در استان اظهار داشت: شیوع کرونا سبب شد تا تغییری در برنامه‌های هفته کار و کارگر ایجاد شود.

وی با اشاره به حمایت از جامعه کار و کارگر در استان یادآور شد: در استان تمام دستگاه‌ها وظایف حمایتی خود را در زمینه کارگران، معافیت بیمه‌ای ۲۰ درصدی تأمین اجتماعی انجام دادند.

وی به شناسایی ۲۰ هزار کارگر که براثر شیوع کرونا شغل خود را از دست دادند اشاره و اضافه کرد: تاکنون بیش از هفت هزار نفر پالایش شدند و با تأمین اعتبار مالی نسبت به بیمه بیکاری اقدام می‌شود.

اصغری با اشاره به معیشت کارگران و آسیب پذیری آنان اشاره کرد و گفت: برای حمایت از این اقشار یارانه معیشتی ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی پرداخت شد.

مدیرکل تعاون مازندران با عنوان اینکه ۵۴ هزار کارگران ساختمانی در استان بیمه شده هستند از پرداخت وام‌های حمایتی یک یا دو میلیون تومان به این دسته از کارگران، رانندگان و دستفروشان خبر داد و گفت: همچنین به تمامی یارانه بگیران علاقمند به دریافت تسهیلات قرض الحسنه ای، وام یک میلیون تومانی پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه برخی مشکلات فراروی کارگران مسئله ملی است، درباره دستمزد کارگران یادآور شد: دستمزد تعیین شده براساس رایزنی‌ها صورت گرفته و توان کارفرمایان تعیین شده است.

کد خبر 4912764
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.