پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۱۶ پروژه گردشگری مازندران در هفته دولت افتتاح می‌شود

0

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت که اجرای این پروژه ها بین یک تا هشت سال به طول انجامید و با افتتاح آنها برای ۱۲۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می شود.

سیف الله فرزانه افزود: خوشبختانه فقط ۱۰ درصد از هزینه اجرای این پروژه ها با استفاده از تسهیلات دولتی و ۹۰ درصد اعتبارات هزینه شده از محل آورده سرمایه گذاران بوده است.

وی سه طرح مهم گردشگری آماده افتتاح برای هفته دولت را یک واحد پذیرایی در جاده ساری به قائمشهر با هزینه ۱۳۰ میلیارد ریال ، یک واحد پذیرایی در شهرستان ساری با هزینه ۲۰ میلیارد ریال و اقامتگاه های بومگردی در شهرستان نکا با هزینه سه میلیارد ریال معرفی کرد.

فرزانه همچنین از واگذاری چند خانه تاریخی برای استفاده گردشگری به بخش خصوصی در هفته دولت خبر داد و گفت که عمارت خان آقاجان نسب در بابل و کاخ چایخوران چالوس از جمله این آثار هستند.

مجموعه آقاجان نسب بابل مربوط به اواخر دوره قاجار است . این عمارت در خیابان مدرس ، جنب گنجینه بابل واقع است و در تاریخ ۱۷ خرداد ۱۳۷۹ به شماره ۲۶۸۵ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

فرزانه گفت که این عمارت به یک شرکت بخش خصوصی به مدت ۲۵ سال و با پرداخت اجاره سالانه ۶۰ میلیون ریال واگذار می شود.

 کاخ چایخوران هم از بناهای مربوط به دوره پهلوی اول است که در جنوب میدان معلم چالوس و در محوطه کاخ واقع شده است. این اثر در تاریخ ۲۶ اسفند ۱۳۵۳ به شماره ۱۰۴۵ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت شد. کاخ چایخوران که بنای آن چهار هزار متر مربع مساحت دارد به مدت ۱۱ سال با درآمد سالانه یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به بخش خصوصی واگذار شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی بابل همچنین از واگذاری خانه منوچهری های آمل به بخش خصوصی برای کاربرد گردشگری به مدت ۱۵ سال در هفته دولت خبر داد و گفت: بر اساس این واگذاری دولت سالانه ۷۰ میلیون ریال از این محل کسب درآمد خواهد کرد. 

فرزانه بهره برداری از مسجد جامع ساری را هم از برنامه های هفته دولت عنوان کرد و افزود: افتتاح طرح های گردشگری و میراث فرهنگی مازندران با حضور مسئولان کشور خواهد بود.

بر اساس اعلام استاندار مازندران امسال در هفته دولت حدود ۹۰۰ طرح در استان افتتاح می شود.

۷۳۳۵ /۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.