پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۱۳ شهریور، آغاز شمارش معکوس برای بازگشایی مدارس مازندران

0

اسفندیار نظری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تمامی کارکنان و دبیران مدارس ابتدایی ، متوسطه و هنرستان‌های استان در این روز باید طبق ابلاغ و بخشنامه های صادر شده در محل ماموریت خودشان حاضر باشند.

وی با بیان اینکه در این مانور تمامی فضاهای آموزشی مورد بازدید جدی قرار می گیرد تا از نظر زیباسازی ، بهداشت، نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات و سایر موارد کاستی نداشته باشند، تاکید کرد: با برگزاری مانور مشکلات و چالش‌های احتمالی اداری ، ابلاغی و یا سایر موارد شناسایی و ثبت می شود تا طی سه هفته باقی مانده به آغاز سال تحصیلی برطرف شود.

نظری با اعلام این که امسال حدود ۲ هزار دانش آموز به مقاطع مختلف تحصیلی مدارس استان اضافه می شوند، گفت: در مجموع سال تحصیلی جدید با حضور بیش از ۵۳۷ هزار دانش آموز در حدود چهار هزار مدرسه و ۲۱ هزار کلاس درس در مازندران شروع می شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران به کمبود ۲ هزار و ۷۸۶ معلم در مقاطع مختلف تحصیلی اشاره کرد و بیان داشت: برای حل این مشکل برنامه ریزی صورت گرفت و یکی از اهداف اصلی این مانور هم بررسی و تهیه گزارشی از وضعیت برنامه‌ریزی ابلاغ و بخشنامه شروع تحصیلی ۹۸-۹۹ است.  

این مسئول وضعیت اجرای برنامه های پروژه مهر را در مازندران مطلوب توصیف کرد و گفت: همسو با نظام راهبری مدرسه محور، ۸۰ درصد مدیران مدارس استان در ۱۰ عنوان به میزان ۱۷۸ ساعت تحت آموزش قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش مازندران در سه سال پیاپی در سنوات اخیر توانست خود را از رتبه ۱۸ سال ۹۲ به رتبه اول در اجرای این پروژه در کشور برساند ، افزود: این  نشانه  پویایی این بخش آموزشی است.
نظری توانمند سازی و کیفیت بخشی مدارس و دانش آموزان را مهمترین برنامه هدفمند در اجرای پروژه مهر بیان کرد و اظهار داشت: سازماندهی نیروی انسانی، توزیع مناسب امکانات و تجهیزات در مدارس شهری و روستایی و هدایت تحصیلی  از برنامه‌های پروژه‌های مهر است.

طبق آمار آموزش و پرورش مازندران در حال حاضر ۳۸ هزار و ۸۵۶ نفر نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان  فعالند که از این میزان ۲۴ هزار و ۴۰۰ نفر معلم هستند. 

۶۹۹۰/۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.