پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۱۲۳ کتاب کارنامه ای ادارات مازندران در دفاع مقدس تهیه می شود

سردار ملکلی: داره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران ۱۲۳ عنوان کتاب کارنامه‌ای سازمان‌ها و نهادها را در دستور کار دارد و برای این کار ستاد تدوین برای هماهنگی دو استان مازندران و گلستان شکل گرفت که دبیری آن به‌عهده ادارات کل حفظ آثار دو استان است.

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از مهر، سردار عبدالله ملکی عصر شنبه در آئین رونمایی از کتابهای دفاع مقدس با بیان اینکه در حوزه تدوین کتب دفاع مقدس و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نهادهای مردمی و مؤسسات فرهنگی در سطح استان مشغول هستند، اظهار داشت: عمده کار در این بخش در حوزه مأموریت‌های اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، بنیاد شهید، ستاد کنگره شهدای سپاه کربلا، حوزه هنری و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

سردار ملکی عنوان کرد: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران چاپ سالانه ۵۰ کتاب را در دستور کار دارد که ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح و بنیاد حفظ آثار کشور است و ما در استان با کمک همه سازمان‌ها و نهادها و نیروهای نظامی این کار را انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه بعضی از کتاب‌ها کارنامه‌ای و عملکردی سازمان‌ها و نهادها و نهادهای نظامی در جنگ هستند، گفت: مازندران ۱۱ یگان را در جنگ پشتیبانی می‌کرد و تدوین نقش تمام نهادهای دخیل در جنگ از جمله هلال احمر، جهاد سازندگی، بنیاد شهید، راه و ترابری، انتقال خون، بنیاد مهاجرین و… در دستور کار ما قرار دارد.

وی ادامه داد: این اداره‌کل ۱۲۳ عنوان کتاب کارنامه‌ای سازمان‌ها و نهادها را در دستور کار دارد و برای این کار ستاد تدوین برای هماهنگی دو استان مازندران و گلستان شکل گرفت که دبیری آن به‌عهده ادارات کل حفظ آثار دو استان است.

این مسئول اضافه کرد: در جلساتی که با اداره کل حفظ آثار استان گلستان داشتیم کارها تقسیم شد و برای تمام یگان‌ها کتاب‌ها تدوین خواهد شد.

وی با اشاره به چاپ کتاب لشکر ۳۰ گرگان با همکاری اداره کل حفظ آثار گلستان و مازندران گفت: کتاب نقش لشکر ۲۵ کربلا در دفاع مقدس نیز از سوی اداره‌کل حفظ آثار با هماهنگی مرکز تحقیقات و اسناد سپاه در کل کشور در دستور کار است که تدوین بخشی از کتاب بین ما و استان گلستان تقسیم شده است.

سردار ملکی همچنین بیان کرد: تدوین کتابهای مربوط به تیپ‌ها و گردان‌های رزم نیز با همکاری سپاه کربلا، نیروی انتظامی و ارتش با محوریت اداره‌کل حفظ آثار در دستور کار است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه در مجموع ۱۲۳ عنوان کتاب عملکردی باید تدوین کنیم، گفت: با کمبود اعتباراتی که هست، کارهای پژوهشی و تحقیقی در حال انجام است و تاکنون ۴ کتاب در این زمینه به چاپ رسید و ۲ کتاب نیز آماده چاپ است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.