پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

صدکیلومتر ترافیک توریست ها و دریغ از کمترین درآمد در چهاردانگه و دودانگه

2

 

بنده هفته گذشته جهت زیارت قبر پدرم محمد حسین وفایی نژاد عازم منطقه تویه دروار شدم هم در مسیر رفت و هم در مسیر برگشت از بلوار کشاورز تا مسیرهای منتهی به تلمادره که محدوده ی مازندران به شمار می رود اسیر ترافیکی سنگین شدم ؛ توریست هایی که از شهرهای مختلف مازندران – گلستان – خراسان رضوی – تهران – سمنان و … کل مسیر را در تسخیر خود قرار داده بودند به جرأت می توانم اعلام کنم سهم درآمد جذب توریست در مناطق دودانگه و چهاردانگه فروش تنها چند کیلو خیار – کدو – گوجه – سیب و چند باک بنزین است که در سایر موارد از تخریب آسفالت – ایجاد ترافیک – انباشته شدن زباله های تولیدی توریستان و در بسیاری از موارد به علت بی توجهی مسافران در روش کردن آتش برای کباب خوری ها موجب آتش سوزی جنگل ها می شود در این گردش و چرخش جذب توریست حتی در تهیه آب آشامیدنی اهالی منطقه با توجه به وجود انواع چشمه های معدنی و سالم کار به جایی رسیده که کشاورزان و دامداران و باغداران دودانگه و چهاردانگه به دنبال آب معدنی یکبار مصرف و حتی نان اهالی نیز از مناطق و شهرهای دیگر تأمین می شود و توریست ها در دودانگه و چهاردانگه برای تهیه آب و نان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند؛ با توجه به بی توجهی مسئولین غذای اهالی منطقه از گوشت گاو و گوسفند به سوسیس و کالباس تغییر پیدا کرده و مسئولین کشوری و استانی تنها در زمان مراسم یادواره ی شهدا و بهره برداری تبلیغاتی خود به این مکان عزیمت می کنند.

 

البته بسیاری از سرمایه داران ویلاهای خوش نشینی شان را به قیمت منابع طبیعی بنا کرده اند و مناطق روستایی دودانگه و چهاردانگه بافت فرهنگی خود را از دست داده است ؛ دیگر خبری از حضور عشایر و دامداران و کوچ دام های و تلاش باغداران و کشاورزان برای تولید محصولات خبری نیست آن دسته از افرادی هم که در این مناطق سکونت دارند در واقع مشغول سرایه داری ویلاهای سرمایه داران هستند؛ در همه ایام کلیه جنگل های دودانگه و چهاردانگه به دپوی زباله تبدیل شده است. حتی مسئولین به واسطه موقعیتی مناسب گردشگری این مناطق از احداث چندین استراحتگاه و یا حتی سرویس های بهداشتی مناسب و توقفگاه برای مسافران دریغ کرده اند و توریست ها تنها برای تفریح خود هم شده حاضر به نابودی دودانگه و چهاردانگه ای هستند که از بی توجهی محض مسئولین رنج می برند.

 

نویسنده: شعبان وفایی نژاد

 

2 نظرات
  1. اصغری می گوید

    ترافیک جاده کیاسر حال ادمو بهم می‌زنه. اگه. جاده ساری تا تاکام پهن و دو بانده بشه باز هم از تااکام تا کیاسر روی مخ خواهد بود. تا این جاده سر و سامان یابد ما فسیل می‌شویم…

  2. راستگو می گوید

    خدا رحمتمان کند…………

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.