پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

یادمان شهید حجت الاسلام سلیمانی فرد درشهر مقدس قم و روستای ازنی

به همین دلیل دو قبر از ایشان که یادمان آن شهید والامقام است در شهر مقدس قم و روستای ازنی زادگاه آن شهید ساخته شد، تا ما جاماندگان از کوی عاشقی جان خود را در کنار یادمان آن شهید جلا دهیم.

0

 

اختصاصی پایگاه خبری چهاردانگه: شهید حجت الاسلام ولی الله سلیمانی فرد در ۳ تیر ماه ۱۳۳۷ در روستای ازنی  از بخش چهاردانگه ساری متولد شد. پدرش فیض الله و مادرش سیده بی بی موسوی است.

 

وی بعد از طی دوره ابتدایی در زادگاه خود به علت عشق وافر به علوم دینی راهی حوزه علمیه مصطفی خان ساری و سپس عازم شهر مقدس قم شد تا روح تشنه معارف الهی خود را در حوزه علمیه قم در نزد علمای بزرگ سیراب نماید.

 

شهید سلیمانی فرد، در دوره مبارزه با حکومت پهلوی نقش بسیار موثری داشت و با سفر به استان های مختلف و با سخنرانی های آتشین خود مردم را برای مبارزه ترغیب می نمود و به همین دلیل توسط ساواک دستگیر و زندانی شد.

 

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، برای تحکیم پایه انقلاب نو پا اسلامی نقش موثری داشتند. و فعالیت گسترده ای در این زمینه انجام دادند.

 

با شروع جتگ تحمیلی، حجت الاسلام ولی الله سلیمانی فرد  از بنیانگذاران گروه رزمی تبلیغی حوزه علمیه بودند و اولین گروه رزمی تبلیغی  را تشکیل داند و این گروه به همراهی آیت الله العظمی نوری همدانی به جبهه غرب کشور عازم شد تا در کنار مردم به دفاع از مرزهای ایران اسلامی و انقلاب نوپای اسلامی بپردازند. 

حجت الاسلام ولی الله سلیمانی فرد ،  در ۲۲ مهر ۱۳۵۹ بعد از ۲۲ روز از شروع جنگ تحمیلی به فیض عظمای شهادت نایل آمد.این سرباز امام زمان(عج)  افتخار این را پیدا کرد که  عنوان اولین شهید روحانی دفاع مقدس کشور را به خود اختصاص دهد تا به دنیا طالبان تشنه قدرت و ثروت نشان دهد که سرباز امام زمان برای مهیا شدن ظهورش جان خود را تقدیم می نماید.

 

پیکر این شهید والا مقام بعد از شهادت شناسایی نشد و تا کنون خانواده ایشان همچنان منتظر کوچکترین آثاری از این شهید هستند و پدر، مادر و همسر شهید سلیمانی فرد این حسرت را با خود بردند تا در دنیای دیگر آن شهید والامقام را دیدار نمایند.  به همین دلیل دو قبر از ایشان که یادمان آن شهید والامقام است در شهر مقدس قم و روستای ازنی زادگاه آن شهید ساخته شد، تا ما جاماندگان از کوی عاشقی جان خود را در کنار یادمان آن شهید جلا دهیم. روحش شاد

 

shahid solimani fard (2)

یادمان شهید حجت الاسلام سلیمانی فرد در شهر مقدس قم

  shahid solimani fard (4)

یادمان شهید حجت الاسلام سلیمانی فرد در روستای ازنی

 

shahid solimani fard (5)

 

shahid solimani fard (3)

 

سند هویتی شهید حجت الاسلام ولی الله سلیمانی فرد اولین شهید روحانی دفاع مقدس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.