پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

گزارش عملکردی شهرداری و شورای شهر کیاسر (بخش اول)

0

اختصاصی چهاردانگه نیوز: دوره پنجم شورای شهر کیاسر در بخش چهاردانگه سومین سال خود را سپری می کند که طی سال گذشته ریاست این شورا بر عهده دکتر ابراهیمی بود. رئیس شورا شهر کیاسر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه گزارشی از عملکرد این شورا را طی این دوره ارائه داد که در دو بخش منتشر خواهد شد.

دکتر ابراهیمی ضمن عرض تبریک به مناسبت ولادت حضرت امام موسی کاظم (ع) و همچنین آغاز هفته دولت گفت: در آخرین جلسه شورای شهر در سال دوم از دوره ی پنجم اعلام کردم که این آخرین جلسه ای است که به عنوان ریاست شورا در خدمت شما هستم و به دلایل شخصی قصد کاندیداتوری برای دور جدید را ندارم . انشالله دوستان دیگر بتوانند این مسیر را محکم تر و قوی تر از گذشته ادامه دهند و خدماتی را در شان شهروندان عزیز کیاسر ارائه دهند.

وی ادامه داد: در حد بضاعت بنده پیگیریها انجام گردید و اگر قصور و کم کاری در این زمینه بوده به لطف خود عذر ما را پذیرا باشید.

 

مالکیت تمام و کمال سنگ شکن شهرداری از افتخارات دوره پنجم شورا

رئیس شورای اسلامی شهر کیاسر با اعلام وجود مشکلات مالی بر سر راه شورا به ویژه در مورد دستگاه  سنگ شکن شهرداری گفت: در آغاز دوره پنجم شورای شهر، مسئولیت را با مسدود بودن کلیه حسابها بابت بدهی های فراوان از جمله دستگاه سنگ شکن شهرداری تحویل گرفتیم که این امر منجر به استعفای سرپرست وقت نیز شده بود، ولی علیرغم این وضعیت با بر عهده گرفتن مسئولیت و پیگیری ویژه جهت بازگشایی حساب ها در همان دو سه روز اول کلیه حساب ها رفع توقیف و در ادامه اقداماتی در طول این 2 سال انجام شده است.

دکتر ابراهیمی در ادامه در مورد سنگ شکن شهرداری کیاسر اضافه کرد: در وضعیتی سنگ شکن به شورای دوره پنجم و شهرداری به ارث رسیده است که مبلغ تقریبی 400 میلیون تومان به فروشنده اولیه آقای وفادار و شرکاء در سال 88 بدهکار بوده که بابت پاس نشدن 2 فقره چک به مبلغ 116 میلیون تومان در سال 91 و تائیدیه و تاخیر آن تا سال 96 بوده است که پاس نشدن این چک ها را آقای انتظاری شهردار وقت به خاطر عدم پرداخت مالیات نقل و انتقال از سوی فروشندگان اعلام نمود. اما فروشندگان با ارئه یک تفاهم نامه جدید ولی به تاریخ روز فروش یعنی 1 آذر 88 به دادگاه اعلام نمودند که مالیات نقل و انتقال را شهردار زارعی و یکی از اعضای شورای وقت متقبل شده اند که از دیگر مفاد آن تفاهم نامه که به امضای شهردار و شورای وقت رسیده است می توان به این مورد اشاره کرد که هرگاه هرگونه مدعی از صاحبان زمینهای اطراف ، روستائیان مجاور ، منابع طبیعی و … پیدا شود شهرداری موظف است مسئولیت را قبول کند که در هیچ یک از قوانین و یا حتی عرف ما کیاسری ها چنین چیزی وجود ندارد. معمولا در پایان هر فروشنامه قید می شود چنانچه به هردلیلی مدعی پیدا شود فروشنده از عهده برآید.

وی ادامه داد: آقای انتظاری شهردار بعدی در سال 92 با رد وجود چنین تفاهم نامه ای در شهرداری نسبت به سندیت این تفاهم نامه اعتراض کرد اما موفق به اثبات آن نشده اند اما با بررسی بیشتر در این دوره به نکات جدیدی دست پیدا کرده ایم و آن اشاره به رای دادنامه ای است که مدتها بعد از تاریخ قید شده در تفاهم نامه صادر شده است و این اشکال جدی را به این تفاهم نامه وارد می کند و مدارک جهت احقاق حق شهرداری که مالیات را در دوره پنجم به مبلغ 175 میلیون تومان پرداخت نموده ایم به مقام قضایی ارائه شده است. اما با حل این دو مشکل به موضوع دیگری برخورد کردیم و آن هم ادعای طلب 51%سازمان همیاری استان از سنگ شکن شهرداری بابت طلبکاری 275 میلیون تومانی از دوره های قبل که بنابر نامه رسمی آقای انتظاری شهردار وقت به سازمان همیاری در روزهای آخر تصدی ایشان مبنی بر اینکه چون شهرداری به تعهدات خویش عمل ننموده است مالکیت 51% متعلق به سازمان همیاری می باشد. اما با رایزنی فراوان و حضور شهردار محترم دکتر محمد نژاد،بنده و سایر اعضای شورا در محل سازمان همیاری ورایزنی فراوان توانستیم سهم 51% سازمان همیاری را تبدیل به ارائه 500 سرویس ماسه به آن سازمان تغییر دهیم و قرارداد را به صورتی نوشتیم که دیگر اسمی از حق و سهم 51% یا کمتر از آن در آن نیست و صرفا سازمان همیاری 500 سرویس ماسه از ما طلبکار شد. اما با تغییر ریاست سازمان همیاری و عدم راه اندازی دستگاه سنگ شکن شهرداری با مراجعه مجدد شهردار و چند تن از اعضای شورا به دفتر مدیر عامل جدید و با رایزنی زیاد موفق شدیم که با قرارداد جدیدی 500 سرویس را نیز به 90 میلیون تومان تقلیل دهیم که یک موفقیت بزرگ در این زمینه محسوب می شود و می توانیم بگوییم که امروز مالکیت تمام و کمال سنگ شکن متعلق به شهرداری کیاسر است.

ابراهیمی  با اعلام اینکه دستگاه سنگ شکن فرسوده بوده و معدن هم مجوز فعالیت نداشته گفت: پس از رفع مدعیان و طلبکاران مشاهده شد که به علت فرسوده بودن دستگاه و نداشتن مجوز معدن که در سال 90 تمدید نشده بود و در سال 92 به طور کامل باطل شده بود. جهت حل این مشکل نیز با پیگیری های زیاد و حضور شهردار و اینجانب در وزارت صنعت و معدن کشور در حال اخذ مجوز فعالیت هستیم.

وی با اشاره به اجاره دستگاه جدید برای معدن گفت: با توجه به هزینه سنگین دستگاه سنگ شکن برای شهرداری و شورای دوره پنجم اعم از هزینه مادی و صرف وقت و مشکلات قضایی فراوان جهت بهره مندی از این تلاش های صورت گرفته نسبت به اجاره آن از طریق مزایده مبادرت نموده ایم و موفق شده ایم که با مبلغ بالایی ( 37 میلیون تومان در ماه ) و با دریافت ودیعه ی 80 میلیون تومانی و همچنین تعمیرات توسط مستاجر جدید دستگاه تولیدی شن و ماسه را در حالت آماده به کار قراردهیم تا شهرداری و مردم شهر از این موقعیت بهره مند شوند که پس از نهایی شدن اخذ مجوز مشکلات در این زمینه نیز خاتمه پیدا خواهد کرد و این یکی از افتخارات شورای اسلامی شهر در دوره ی پنجم و مسئولیت بنده می باشد.

 

طرح تفصیلی شهر کیاسر دغدغه ای که محقق شد

رئیس شورای شهر کیاسر در ادامه به تهیه و تدوین طرح تفضیلی شهر کیاسر برای اولین بار در شهرداری اشاره کرد و گفت: به خواسته مسئولین و مردم شهر منجمله امام جمعه محترم بوده که در اولین دیدار من با وی، گفت یکی از دغدغه های من در این چند سالی که در کیاسر هستم تهیه طرح تفصیلی بوده که متاسفانه هنوز انجام نگرفته و اگر شما بتوانید این کار را انجام دهید خدمت بزرگی را انجام دادید و با پیگیری های ویژه امروز این مهم محقق شده است.

وی در ادامه گفت: پیگیری جهت افزایش افزایش حریم و محدوده شهر کیاسر جهت رفع موانع ساخت و سازهای ورودی شهر و دستور مهم مهندس اسلامی استاندار وقت به معاونین خود در پاسخ به نامه اینجانب مبنی بر اینکه «کیاسر را دریابید» و تشکیل جلسات متعدد در این زمینه با ارائه فرمولی جدید توانستیم موافقت اولیه اداره راه و شهرسازی را دریافت کنیم و انشالله در ادامه این مهم به سرانجام خواهد رسید و مشکل به طور اساسی مرتفع خواهد شد.

 

تجهیز شهرداری به طرح سیماک و احداث کانال آب های سطحی

دکتر ابراهیمی با اعلام خبر مجهز کردن شهرداری کیاسر به سامانه یکپارچه طرح سیماک گفت: این سامانه جامع املاک جهت نظامند شدن و اکترونیکی شدن و صدور پروانه های ساختمانی ساخت وساز ها جهت رفاه شهروندان بوده است که خداراشکر این موضوع عملی و شهرداری کیاسر به این سامانه مجهز شد.

وی احداث کانال های جمع آوری آب های سطحی را یکی دیگر برنامه های انجام شده شورا و شهرداری کیاسر عنوان کرد و گفت: از  3 نقطه شهر کیاسر از جمله خیابان معلم و جنب مسجد محمد رسول الله و پشت بانک ملی شهر کیاسر که قسمت های مهم شهر بوده و نیاز به کانال جمع آوری آب داشته انجام شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.