پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

گرما باعث اتش‌سوزی در ۶ هکتار اراضی جنگلی مازندران شد

0

به گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری، سرهنگ حسینعلی خورشیدی  دلیل بروز این آتش سوزی را افزایش دما و ورزش باد گرم و بی احتیاطی گردشگران و روستاییان اعلام کرد و افزود: این افراد با خاموش نکردن آتش های افروخته در جنگل  و وزش همزمان باد گرم  موجب به آتش کشیده شدن این اراضی جنگلی شدند.
وی این آتش سوزی را مربوط به  شهرستان گلوگاه( سراج محله ) ساری( اسبوکلا- علمدارده) بابل ( منطقه جهان نما، تلی، بندپی غربی) سوادکوه ( کنیج کلا) و آمل ( منطقه توسکا چال الیمستان) اعلام کرد.
وی اظهار داشت: عمده این آتش سوزی‌ها در کف جنگل و منطقه شیب دار رخ داده و به دلیل افتادن درختان شکسته گسترش آتش دور از انتظار نیست.
سرهنگ خورشیدی اظهارداشت: آین آتش سوزی با کمک یگان حفاظت و نیروهای محلی و نهادهای مردمی خاموش شد و به حدود ۶ هکتار از اراضی جنگلی این منطقه خسارت وارد شد.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران شماره تماس ۱۵۰۴ را خط ارتباطی مستقیم این نهاد با مردم اعلام کرد و گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی می‌توانند با این پل ارتباطی نه تنها آتش سوزی بلکه دیگر مخاطرات و حتی سوء استفاده قاچاق چیان را نیز گزارش دهند. 

وسعت جنگل‌های مازندران یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار است که بنا به اعلام منابع طبیعی این استان، مساحت آتش سوزی جنگل‌های مازندران پارسال با کاهشی تقریباً ۳۰ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۶ به ۱۱۰ هکتار رسید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.