پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

گرامیداشت حماسه ششم بهمن آمل امسال استانی برگزار می‌شود

0

طبق مصوبه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران ، این مراسم روز پنجشنبه سوم بهمن ماه با حضور مسئولان، ایثارگران ،خانواده معظم شهدا  و مدافعان حرم در ساری برگزار خواهد شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اظهار این که ” احمد حسین زادگان” استاندار مازندران و سردار ” شعبانی ”  فرمانده سپاه آمل در سال ۶۰ از سخنرانان  این مراسم هستند، گفت: حماسه ششم بهمن افتخاری برای استان مازندران و ایران است.

 سردار عبدالله ملکی افزود : حماسه ششم بهمن آمل یادآور خلق حماسه ارزشمند و ماندگار در تاریخ کهن ایران اسلامی است و در این واقعه مردم آمل حماسه و ایثار ارزنده ای از خود نشان دادند و باید به پاس خدمات شایسته و از خودگذشتگی حماسه سازان این رویداد بزرگ تلاش کنیم.

وی ادامه داد : امام راحل در وصیت نامه سیاسی الهی خود ، فقط از شهر آمل و مردم فداکار این شهر نام برده است و این افتخاری برای مازندران و ملت است.

ملکی با اعلام این که  طبق برنامه مقرر شد تا سال آینده مراسم حماسه ششم بهمن آمل در وزارت کشور به صورت ملی برگزار شود ، گفت : حماسه مقاومت آمل باید ایرانی شود و همه نسل امروز جامعه کشور باید نقش مردم این دیار را در مقوله مقاومت درک و لمس کنند.

وی افزود : البته ستاد گرامیداشت حماسه ششم بهمن آمل به مدت یک هفته برنامه های مختلفی را برگزار خواهد کرد.

در سحرگاه ششم بهمن ماه سال ٦٠ عده ای منافق و مائوئیست از سمت جنگل در قسمت جنوب آمل قصد تصرف این شهر را داشتند که مردم آمل در کمتر از یک روز با مقاومت خود به این غائله پایان دادند.
در آن واقعه ۴۱ نفر شهید و بیش از دهها نفر مجروح شدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.