پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کلاس های درس در مناطق دارای وضعیت قرمز مازندران مجازی است

0

به گزارش خبرنگار مهر، احمد حسین زادگان عصر پنجشنبه در حاشیه ستاد استانی مدیریت کرونا درباره بازگشایی خاطر نشان کرد: بازگشایی مدارس که از ۱۵ شهریور ماه خواهد بود منوط به دو موضوع است؛ یکی وضعیت شهرستان‌ها به لحاظ تقسیم بندی وزارت بهداشت است و در نقاطی که وضعیت قرمز است کلاس‌ها به صورت مجازی باید برگزار شود.

استاندار افزود: شرایط به طور کامل در دستورالعمل پیش بینی شده است، هم می‌تواند کلاس‌ها به طور مجازی برگزار و هم شیفت بندی شود و به صورت یک روز در میان و هم به صورت حضوری و فیزیکی برگزار شود.

حسین زادگان تصریح کرد: با عنایت به نزدیکی ارتباط معلم و دانش آموز در مقطع ابتدایی، طرح بسیار خوبی تحت عنوان ” والد معلم ” با مشارکت خانواده‌ها به اجرا در می‌آید و خانواده‌ها، آموزش و پرورش را در تعلیم و تربیت یاری می‌رسانند.

استاندار تاکید کرد: در مدارسی که فضای فیزیکی کمتری داریم و در مدارس دولتی که امسال اقبال بیشتری به آن نشان داده شده است، سعی کردیم محدودیت‌های لازم را اعمال کنیم که آسیبی متوجه معلمین و دانش آموزان نشود.

وی با بیان اینکه نحوه ورود و خروج دانش آموزان به مدارس، ساعت آموزش و ساعات تفریح دانش آموزان نیاز به توجه جدی داشت، اظهار کرد: تصمیم گرفتیم این موارد به صورت پلکانی انجام شود، از آنجا که آموزش نهایتاً در ۳۵ دقیقه صورت می‌گیرد و خیلی در فضای بسته نمی‌مانند لذا پیش بینی شده هم در مدخل ورودی مدارس امکانات ضدعفونی قرار گیرد و هم در کلاس‌ها و زنگ‌های تفریح نیز همه با هم تعطیل نشوند و به صورت پلکانی خارج شوند.

وی اظهار کرد: طرح سلامت همیاران پیش بینی شد که دانش آموزان سفیر سلامت و کرونا می‌شوند تا هم داوطلبانه از خودشان و هم از سلامت دانش آموزان در مقابل کرونا مواظبت کنند و انتخاب معاون بهداشتی در مدارس جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی که تذکرات لازم به آنها ابلاغ می‌شود و از این طریق مصون سازی مدارس صورت می‌پذیرد.

حسین زادگان افزود: دانشجویان این امکان را دارند تا در شهرستان و استان خود ادامه تحصیل بدهند، تصمیم گرفتیم همه دانشگاه‌ها از یک شیوه نامه استفاده کنند. کلیه کلاس‌های دروس نظری، مجازی و دروس عملی نیز حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و آن‌هایی که در استان خود شرایط ادامه تحصیل دارند نیاز به حضور ندارند و می‌توانند در همان شهرستان ادامه تحصیل دهند.

حسین زادگان، شور حسینی برخاسته از شعور حسینی مردم استان را جلوه‌ای از ارادت و احترام مردم دیار علویان به اهل بیت و آل الله علیهم السلام دانست و گفت: مردم مازندران به درستی همه شیوه نامه‌های بهداشتی در ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران باوفای آن حضرت، اجرا کردند و با شور حسینی به عزاداری پرداختند.

استاندار مازندران با تشکر از همه مردم، هیأت‌های مذهبی، مداحان، روحانیون، وعاظ و خطبا، امامان جمعه، هیأت امنا، مدیران سازمان‌های برگزار کننده مناسبت‌های مذهبی و به ویژه صدا و سیمای استان، افزود: پخش برنامه‌های مناسبتی ویژه ایام محرم مانند دیگر مناسبت‌ها از رسانه ملی و استانی، حضور عاشقان اهل بیت (علیهم السلام) در هیأت‌های عزاداری را برای همه محبان به خوبی فراهم کرده و با این اقدام پسندیده، آگاهانه و شایسته خود توانست به کمک دستگاه‌های خدمات رسان مقابله با کرونا آمده و از شیوع گسترده‌تر بیماری ویروس کرونا جلوگیری کند.

کد خبر 5014961
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.