پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کشف ۳۹۲ کیلو موادمخدر در طرح ارتقای امنیت اجتماعی مازندران

0

به گزارش روابط عمومی نیروی انتظامی استان مازندران، سرتیپ دوم سید محمود میرفیضی گفت: طرح ارتقای امنیت اجتماعی و اخلاقی با هدف مبارزه با قاچاق کالا، مقابله با جرایم، مبارزه با موادمخدر، جمع آوری معتادان ولگرد، انتظام بخشی ترافیکی، کنترل مجرمان سابقه دار، ساماندهی مناطق حاشیه نشین و در نهایت کاهش آسیب های اجتماعی، طرح ارتقای امنیت اجتماعی به مدت ۳ روز در سطح شهرستان های استان به مرحله اجرا درآمد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به دستاوردهای این طرح از کشف ۳۶۱ فقره انواع سرقت، افزود: در این طرح، ۲۸۲ سارق شناسایی و دستگیر و همچنین ۱۶ دستگاه خودرو سرقتی نیز از متهمان کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به کشف ۳۹۲ کیلو انواع موادمخدر از شناسایی و دستگیری ۲۲ قاچاقچی موادمخدر، ۱۳۸ خرده فروش و ۲۶۸ معتاد متجاهر در این طرح خبر داد و افزود: متهمان به مرجع قضائی معرفی و معتادان به مراکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ و ۱۵ اعزام شدند.

میرفیضی همچنین از پلمب ۳۹ واحد صنفی به دلیل تخلف در خرید و فروش و دیگر تخلفات در طرح ارتقای امنیت اجتماعی و اخلاقی خبر داد و افزود: در راستای مقابله با اراذل و اوباش و هنجارشکنان، ۱۳ متهم به شرارت و اراذل و اوباش شناسایی و دستگیر شدند و ۵۱ قبضه سلاح شکاری غیرمجاز کشف شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به اینکه یکی از محورهای مهم طرح ارتقای امنیت اجتماعی، برقراری نظم و امنیت ترافیکی و انضباط بخشی در معابر عمومی و محورهای مواصلاتی استان است، افزود: بیش از ۴۲ هزار و ۳۹۴ تخلف در حوزه راهنمایی و رانندگی به ثبت رسیده و یک هزار و ۱۲۰ دستگاه خودرو و ۹۰۷ دستگاه موتورسیکلت متخلف نیز پس از اعمال قانون، توقیف شد.

وی با اشاره به اینکه این طرح ها متناسب با جغرافیای جرم در سطح استان اجرا می شود، گفت: افزایش احساس امنیت از خود امنیت مهم تر است و ملاک ارزیابی ما از عملکرد کارکنان پلیس، رضایتمندی مردمی است.

استان مازندران دارای سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت است که به دلیل گردشگر پذیری نرخ جمعیت متغیر آن در برخی فصول سال در طول روز به بیش از ۸ میلیون نفر نیز خواهد رسید.

۷۳۳۵/۱۸۹۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.