پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

 کشاورزان مازندران در برداشت برنج وقت را از دست ندهند   

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، مرداد ماه فصل برداشت برنج اصلی‌ترین محصول کشاورزی مازندران است اما امسال شرایط آب و هوایی تغییر کرده و بارندگی‌های مداوم و کاهش دما چرخه تولید این محصول را تحت‌الشعاع قرار داده‌است.

هرچند برداشت برنج طی روزهای اخیر در استان مازندران آغاز شده اما به دلیل متغیر بودن زمان کشت این محصول در نقاط مختلف استان هنوز هم بخشی از شالیکاران محصول خود را برداشت نکرده اند.

امسال ۲۱۴ هزار هکتار از زمین‌های مازندران زیر کشت اول برنج رفته‌است که طبق پیش‌بینی جهاد کشاورزی یک میلیون و ۴۰۰هزارتن شلتوک از ان برداشت خواهد شد.

اداره کل هواشناسی استان مازندران امروز چهارشنبه در گزارشی وضعیت شرایط جوی استان در هفته آینده را ناپایدار و با بارش های پراکنده پیش بینی کرده  است.

جدول پیش بینی هفت روزه این اداره کل نشان می دهد که تا جمعه، پایان این هفته هوای استان نیمه ابری و ابری همراه با بارش پراکنده است.

شنبه نوزدهم مرداد موقتا ضمن کاهش ناپایداری ها، کاهش ابر و افزایش دما در این استان مستقر می شود که بنا به گزارش هواشناسی مازندران این شرایط کوتاه مدت خواهد بود و از روز یکشنبه تا سه شنبه ابرناکی آسمان، کاهش دما و بارندگی ها در این استان اغاز می شود.

براین اساس اداره کل هواشناسی مازندران در اطلاعیه خود از شالیکاران خواست تا در ساعاتی از روز که هوا پایدار و مناسب است برای برداشت شالی توسط کمباین اقدام بکنند.

در حال حاضر هوای ساری، مرکز استان مازندران نیمه ابری همراه با بارش باران است و کمینه و بیشینه دمای امروز این شهر ۲۲ و ۲۸ درجه سانتی گراد پیش بینی شد.

۲۰۹۶/۱۸۹۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.