پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

چهار هزار معدن در کشور راکد هستند/ تملک ۱۷۱۸ بنگاه توسط بانک ها

0

به گزارش خبرنگار مهر، بابک دین پرست صبح چهارشنبه در حاشیه سفر به مازندران و بازدید از واحدهای تولیدی و کشاورزی، تعیین تکلیف چهار هزار و ۵۰۰ معدن غیرفعال در کشور را جزو برنامه‌های مهم برای رونق تولید ذکر کرد و افزود: طبق دستور صریح رئیس جمهور با استانداران باید این معادن غیرفعال، فعال شوند.

وی با اظهار اینکه مهلت‌های قانونی برای فعال شدن معادن راکد داده می‌شود، افزود: کسانی که مجوز معادنی را گرفتند اما آن را فعال نکردند، باید نسبت به فعالیت آن اقدام کنند.

وی با عنوان اینکه فعال شدن معادن راکد سبب اشتغال ۸۸۰ هزار شغل جدید می‌شود، گفت: از این تعداد ۱۱۱ هزار شغل مستقیم خواهد بود.

دین پرست رونق تولید و رفع موانع فراروی صادرات و واردات از از برنامه‌های مهم ذکر کرد و گفت: باید موانع صادراتی را شناسایی و در ستاد تسهیل رفع کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور، فعال شدن واحدهای صنعتی و تولیدی راکد را از برنامه‌های مهم برشمرد و گفت: هزار و ۷۱۸ واحد تولیدی تحت تملک بانک‌ها قرار دارند که خروج آن به جد پیگیری میش ود.

وی با اظهار اینکه ۱۰ هزار واحد تولیدی راکد و غیرفعال در شهرک‌های صنعتی کشور داریم، ادامه داد: طبق مصوبه امسال دو هزار واحد تولیدی و صنعتی راکد فعال می‌شوند.

کد خبر 5053091
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.