پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پل تاریخی آزان جویبار نیاز به مرمت دارد

0

 به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، صاحب دهشت روز دوشنبه به مناسبت هفته گردشگری در گفت و گو با خبرنگاران پل های تاریخی شهرستان جویبار را سیکاپل، جمعه بازار ، خشت پل ، فوتم و آزان اعلام کرد و ادامه داد: پل تاریخی سیکاپل یکی از حساس ترین پروژه های این شهرستان است که مرمت آن بعد از تخریب پل آغاز شده ، اما به دلیل کمبود اعتبارات در ساخت این پل وقفه ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در کنار پل آزان باید هر چه سریعتر پل جدید احداث شود، افزود: این پل تاریخی ظرفیت تردد خودروهای سنگین را ندارد.

پل تاریخی آزان بر روی رودخانه ساهرود به طول 80 متر، دارای شش چشمه طاق است. این اثر تاریخی ساخته شده با آجر و ملاط ساروج به شماره 2842 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

دهشت گفت: در بحث بومگردی در جویبار با مشکل مواجه هستیم و در حال حاضر هیچ واحد بومگردی در این شهرستان به ثبت نرسیده است.

وی با اعلام اینکه به مناسبت هفته گردشگری و برای آشنایی با صنعت بومگردی تور یک روزه با حضور روسای شوراهای منتخب و دهیاران از اقامتگاه موفق ” مینسی منطقه لفور سوادکوه شمالی ” خواهیم داشت، افزود: متنخبان ۱۲ روستا که در بافت روستائی شان کمترین مداخله در ویلاسازی داشته اند، در این تور حضور دارند.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان جویبار افزود: برای به ثبت رسیدن واحدهای بومگردی در روستاها باید بافت روستائی کمترین مداخله را داشته باشد و همچنین این واحدها در جوار آب بندان ها قرار بگیرد .

دهشت دیگر برنامه های هفته گردشگری را زنگ گردشگری، تجلیل از فعالان گردشگری و نشست هم اندیشی دانش آموزان با کارشناسان برای آشنایی با اشتغال در حوزه گردشگری اعلام کرد .

در شهرستان جویبار ۲۲ اثر ملی شامل ۱۲ تپه ، ۵ پل تاریخی و ۵ سقانفار و تکیه به ثبت رسیده است .

۷۳۳۴/۱۸۹۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.