پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پشتیبانی دولت در دادن كمكهاي بلاعوض در بخش كشاورزي چهاردانگه

وزير جهاد كشاورزي: دولت تسهیلات و کمکهای بلاعوض در زمینه سیستم های آبیاری و استقرار باغات در اراضی شیبدار در بالادست، تهیه و تامین نهال را پشتیبانی می کند.

0

 

به گزارش پايگاه خبري چهاردانگه ساري، به نقل از مهر، محمود حجتی صبح امرزو پنجشنبه ( 29 آبان 1393 ) در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه بازدید از اراضی زراعی منطقه چهاردانگه افزود: اسانامه و بودجه این قانون، ردیف دار شد و و در آینده در کشور و استان مازندران، شهرکهای کشاورزی ایجاد می شود.

 

وی با اشاره به اراضی مستعد چهاردانگه و دودانگه ساری گفت: توسعه باغات سیب با رقم های جدید که در دنیا معرفی شده یکی از زمینه هایی است که می توان در بخش کشاورزی کار کرد.

 

حجتی یادور شد: باید کارهای زیربنایی و تسطیح اراضی در مناطق پایین دست منطقه چهاردانگه صورت گیرد، زیرا این منطقه با توجه به دارا بودن ظرفیتهایی که از نظر بارش و اقلیم دارد می تواند چهره منطقه را دگرگون سازد.

 

وزیر جهاد کشاورزی افزود: در بخش زیربنایی دولت باید به صورت بلاعوض تسهیلاتی را ارائه دهد که این مناطق در زمینه آب و خاک وجود دارد.

 

وی تصریح کرد: دولت تسهیلات و کمکهای بلاعوض در زمینه سیستم های آبیاری و استقرار باغات در اراضی شیبدار در بالادست، تهیه و تامین نهال را پشتیبانی می کند.

 

وزیر جهاد کشاورزی به ذخیره سازی میوه شب عید اشاره کرد و گفت: نگرانی در زمینه ذخیره سازی وجود ندارد و همکاران جهاد معتقدند امکان ذخیره سازی میوه بویژه مرکبات به اندازه کافی در شب عید وجود دارد.

 

وی گفت: حتی نگرانی که وجود داشته این بود که به دلیل سرما زدگی و برف سال گذشته کمبود مرکبات برای شب عید وجود داشته باشد و بخواهیم از خارج وارد کنیم، اما با بررسیهای صورت گرفته، تولید استان جوابگوی نیاز داخل است.

 

حجتی گفت: سازمان تعاون روستایی مسئول پیگیری عقد قرارداد با اتحادیه باغداران جهت ذخیره سازی میوه شب عید است.

 
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.