پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

منابع آبی بخش‌ چهاردانگه محدود است

عضو مجمع نمایندگان مازندران با تاکید بر احیای هویت کشاورزی استان، گفت: منابع آبی بخش‌ چهاردانگه مازندران محدود است.

0

 

به گزارش پايگاه خبري چهاردانگه ساري، به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمد دامادی ظهر امروز ( پنجشنبه 29 آبان 1393 ) در حاشیه بازدید وزیر جهادکشاورزی از بخش‌های دودانگه و چهاردانگه ساری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توقع ما از سفر وزیر در نظر گرفتن مطالبات کشاورزان و تامین اعتبار برای آنان ‌است.

 

‌دامادی بیان کرد: واقعا اگر مازندران هویت کشاورزی است انتظار درایم، ببینیم چه اندازه اعتبارات ویژه به این استان اختصاص می‌یابد و وزیر بگویید چه اعتبار ویژه‌ای برای مازندران در نظر گرفته است.

 

وی افزود: منابع آبی در چهاردانگه محدود است و معادن غنی و منابع طبیعی سرشاری در منطقه است که دست نخورده ‌و می‌توان از آن بهره گرفت؛ مردم منتظر انتظار عملی هستند.

 

جواد واحدی فرماندار ساری نیز در این جلسه، با اشاره به اینکه برای احیای کشاورزی در بالادست ساری برنامه داریم، افزود: تبدیل دو هزارهکتار باغ از اراضی شیبدار به باغ مثمر در برنامه جهادکشاورزی استان قرار دارد.

 

وی با اشاره به اینکه باید فضای تحقیقاتی را در کشاورزی منطقه توسعه دهیم، گفت: با سدهایی که جهت احداث برنامه ریزی شده امیدواریم به خودکفایی برسیم.

 

واحدی گفت: زغفران از محصولاتی استکه در بالادست قابلیت کشت دارد و به وزیر این مطلب را عنوان کردیم.

 

وی بیان کرد: هم اکنون زغفران منطقه با عناوین دیگر در استان‌های دیگر به فروش می‌رسد و باید حمایت‌ها در این زمینه افزایش یابد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.