پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پروژه گازرسانی دامغان -کیاسر ـ ساری مشکل مالی و زیست‌محیطی ندارد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، محمداسماعیل ابراهیم‌زاده ظهر امروز در نشست خبری که به‌مناسبت دهه فجر برگزار شد، اظهار کرد: مردم ایران بار دیگر با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن به آمریکا و ایادی‌اش نشان می‌دهند که عزت و اقتدار داشته و برای انقلاب و امام رهبری تا پای جان ایستاده‌اند. 

وی با بیان اینکه ادامه حفاظت و نگهداری و استمرار انقلاب با حرف اتفاق نمی‌افتد، افزود: مردم استحقاق همه نوع خدمت را دارند و باید در تمام سطوح خدمت بی‌منت به مردم را داشته باشیم. 

مدیرعامل شرکت گاز مازندران با اشاره به اینکه شرکت گاز استان، گازرسانی به ۴۰۰ روستا را در دست کار دارد، خاطرنشان کرد: این پروژه عمرانی ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد، ۱۵۰ میلیارد تومان آن به پیمانکار پرداخت شده و ۹۵۴ کیلومتر از این طرح انجام شده است.

این مسؤول با اعلام اینکه ۵۱ هزار مشترک در سال ۹۵ از نعمت گاز بهره‌مند شدند، بیان کرد: پروژه‌های نیمه‌تمام ساختمانی و اداری در سلمانشهر، شیرگاه و چمستان و مجتمع ورزشی در ساری انجام شده است.

ابراهیم‌زاده با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۷۲ روستا گازرسانی شد، تصریح کرد: گازرسانی به ۳۱ روستا در دهه فجر به بهره‌برداری رسید و تا پایان سال ۹۷ روستاهای بالای ۲۰ خانوار صددرصد گازدار می‌شوند. 

وی به قطع گاز از سوی شرکت ترکمن گاز اشاره کرد و افزود: با همدلی و همبستگی و کمک و اطلاع‌رسانی رسانه‌ها با قطع گاز از سوی ترکمنستان هیچ مشکلی برای یک‌میلیون و ۲۵۰ هزار مشترک گاز بخش خانگی پیش نیامد. 

مدیرعامل شرکت گاز مازندران خاطرنشان کرد: قرارداد با شرکت ترکمن گاز بین‌المللی بوده و شرکت گاز ملی ایران از این شرکت شکایت کرده و بحث تعهدات و تأخیرها لحاظ شده است.

این مسؤول با بیان اینکه در ۴۰ روز اخیر که گاز ارسالی قطع شد مردم و دولت، ۲۰ میلیون مترمکعب در ۲۴ ساعت صرفه‌جویی کرده‌اند، افزود: مدیریت و کنترل در این زمینه صورت گرفت و به‌ ناچار گاز صنایع و CNG به مدت ۶ روز قطع شد. 

ابراهیم‌زاده ادامه داد: در سخت‌ترین شرایط و سردترین روز در استان ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب گاز مصرف شده است.
 
وی با بیان اینکه پروژه گازرسانی دامغان ـ کیاسر ـ ساری با اعتبار هزار میلیارد تومان در دستور کار است، یادآور شد: این پروژه مشکلات مالی و زیست‌محیطی ندارد و صدرصد در هفته دولت سال ۹۶ به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران افزود: ۱۰۵ روستا در چهاردانگه و کیاسر و ۵۶ روستا در دودانگه و فریم با این پروژه گازدار می‌شوند و این طرح زیرساختی برای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در استان است. 

این مسؤول با بیان اینکه صنایع تعهد کتبی داده‌اند تا در صورت افت فشار باید از سوخت دوم استفاده کند، افزود: شرکت گاز مازندران ۱۵۱ میلیارد تومان از مردم و صنایع طلبکار است. 

ابراهیم‌زاده با اشاره به اینکه قیمت گاز در سال ۹۵ بالا نرفته و گران نشده است، گفت: ۶۷۰ پیمانکار داریم و ۳۴ میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکاریم./فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.