پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پرونده شکارچی مرال چهاردانگه در راه دستگاه قضا/شناسایی ۳ نفر از همراهان شکارچی

1

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: مسلم آهنگری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، درباره آخرین وضعیت شکارچی متخلف مرال اظهار کرد: ۳ همراه این شکارچی شناسایی شدند و اقدامات اولیه برای معرفی فرد مختلف انجام شده است.

وی با اعلام اینکه فرد مستقیم درگیر این پرونده توسط این سه نفر معرفی شده است، افزود: برای دستگیری و احضار این فرد به دستگاه قضا در حال پیگیری قانونی هستیم.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران خاطرنشان کرد: پس از تکمیل پرونده اقدامات قانونی بعدی در برنامه کاری قرار می‌گیرد.

به گزارش فارس، در روزهای اخیر شکارچی مرال در منطقه حفاظت‌شده چهاردانگه نسبت به شکار یک قطعه مرال اقدام کرده است.

دسترسی مناسب شکارچیان به اراضی منابع طبیعی استان مازندران زمینه افزایش تعداد شکارهای غیرمجاز در استان را فراهم کرده است.

این اظهارات مورد تأیید مسئوولان یگان حفاظت محیط زیست مازندران قرار گرفته و معتقد هستند که اقدامات شرکت‌های بهره‌بردار از جنگل برای برداشت چوب یکی از دلایل افزایش تعداد شکارهای غیرمجاز استان است.

حفظ گونه‌های مرال یکی از دغدغه‌های محیط زیست در استان مازندران است که با وجود تلاش‌های انجام‌شده در سال جاری حداقل ۲۰۰ شکار غیرمجاز در سطح استان انجام شده؛ با توجه به تعیین دیه ۳۵ میلیون تومانی برای هر شکار غیرمجاز به‌نظر می‌رسد که از حجم شکارها در سطح استان کاهش پیدا نکرده است.

1 نظر
  1. شاهین می گوید

    با سلام و خدا قوت
    تا دیروز می گفتن جریمه کم باعث شکار غیر مجازه، حالا میگن پایین نیاورده و دنبال بستن محیط زیست انسان ها برای انسان تا بتونن محیط زیست رو حفظ کنن ( مثل میانکاله که بسته بودن و بعد پولی کردن) دیگه با این بازی ها بهتره اسم اداره محیط زیست رو اداره حیات وحش بخوانیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.