پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پرداخت 395 میلیارد تومان تسهیلات کرونایی در مازندران/پرداخت وام کرونایی تا پایان مهرماه تمدید شد

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

کامران اصغری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: مهلت پرداخت وام‌های حمایتی کرونا تا پایان مهرماه امسال تمدید شده است.

وی با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات حمایتی به فعالان اقتصادی و شاغلان کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در 14 رسته منتخب و شناسایی شده توسط وزارت کار از 13 خرداد ماه آغاز شد، بیان کرد: بر این اساس 14 رسته شغلی منتخب که بیشترین آسیب از شیوع ویروس کرونا را متحمل شده و در دو بخش دارای لیست بیمه در قالب کارفرمایی یا خویش فرمایی و کسانی که بیمه شده نیستند، از این تسهیلات بهره‌مند شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اعلام اینکه 26 هزار و 783 فقره پرونده به بانک‌های استان ارسال شده است، تصریح کرد: تاکنون 395 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای آسیب‌دیده از کرونا در استان مازندران پرداخت شد.

اصغری خاطرنشان کرد: براساس بخشنامه مصوبه سی و هفتمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا پرداخت وام به مشاغل و کسب‌وکارها و حوزه های حمل و نقل آسیب دیده از کرونا تا پایان مهرماه امسال تمدید شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اعلام کارگروه بررسی و مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع بیماری کرونا کشور، بانک‌های عامل تا پایان مهرماه فرصت پرداخت تسهیلات به طرح‌های معرفی شده را دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اعلام اینکه دستگاه‌های اجرایی پیگیر ثبت‌نام کسب و کارهای مرتبط خود در سامانه کارا باشند، اظهار کرد: پرداخت تسهیلات حمایتی به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا یکی از سیاست‌های مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای حفظ اشتغال بنگاه‌ها و صیانت از نیروهای کار است.

اصغری با اشاره به اینکه چک برگشتی و معوقات تاثیری در پرداخت این تسهیلات ندارد، گفت: بانک‌ها باید به محض دریافت پرونده تسهیلات را پرداخت کنند و بانک‌ها باید علت عدم پرداخت را به دبیرخانه ستاد کرونا اعلام کنند.

وی بر ضرورت تسریع در پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌های عامل به مشمولان این طرح تاکید کرد.

 /86018/ع/و


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.