پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ویژه برنامه های سال نو تبری در مازندران اعلام شد

0

به گزارش خبرنگار مهر، عباس زارع پیش ازظهر یکشنبه در نشست هماهنگی برنامه‌های سال نو تبری اظهار داشت: ویژه برنامه‌های گوناگون فرهنگی و هنری در سراسر استان، با توجه به شرایط کنونی کشور و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بیشتر به صورت مجازی، برگزار می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: گرامی داشت استاد هومند پدر تقویم تبری، اهدای تندیس سال نو تبری و… بخشی از برنامه‌های پیش بینی شده در این روز است.

زارع همچنین ساخت موسیقی نو سال را یکی دیگر از برنامه‌های سال نو تبری عنوان کرد و گفت: استفاده از تولیدات هنری برای اشاعه و ترویج باورها، آئین‌ها و … یکی از دغدغه‌های این اداره کل می‌باشد، از این‌رو ساخت موسیقی نو سال و بهره گیری از سازهای مازندرانی و تلفیق آن با شعر بومی با هدف معرفی نو سال تبری از دیگر برنامه‌های سال نو تبری امسال است.

وی در ادامه، با اشاره به برگزاری مسابقاتی با هدف معرفی هر چه بیشتر سال نو تبری از انتشار فراخوان مسابقه «نو سال تبری»، با موضوعات گوناگون نظیر: طراحی لوگوی «نو سال تبری»، مسابقه آوازهای مازندرانی ویژه نوجوانان تا ۱۵ سال، مسابقه نقاشی کودکان با موضوع نوسال تبری و مسابقه شعر (دوبیتی) محلی با موضوع مازندران خبر داد و افزود: سعی بر این است تا با درگیر کردن قشر جوان و نوجوان استان، مخاطبان وسیع‌تری را تحت پوشش قرار دهیم.

وی تولید محتوا و انتشار گسترده آن را در فضای مجازی از دیگر برنامه‌های سال نو تبری دانست و همچنین از تلاش برای اجرای ویژه برنامه‌ای به صورت زنده ( Live ) از سالن مجتمع سلمانی هراتی این اداره کل خبر داد و گفت: در صورت تأمین بسترهای لازم و فراهم شدن زیرساخت‌های ضروری، این ویژه برنامه به صورت زنده همراه با حضور هنرمندان نامی و پیشکسوت مازندران رقم خواهد خورد.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از مهر، دوم مرداد ماه هر سال، برابر است با یکم فردین ماه تبری که مازندرانی‌ها آن را به عنوان آغاز سال نو جشن می‌گرفتند. سالی که در تقویم مردم منطقه مازندران رواج دارد و آئین‌های بومی و محلی طبق سنت دیرینه در مناطق مختلف برگزار می‌شود.

کد خبر 4977606
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.