پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

وزیر صنعت : رونق تولید و رعایت موازین محیط زیست هر دو تکلیف است

0

به  گزارش خبرنگار ایرنا ، رضا رحمانی روز جمعه در نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مازندران در چالوس در پاسخ به گلایه مدیران استانی و شهرستانی و همچنین واحدهای تولیدی بویژه معادن از حفاظت محیط زیست ، افزود که باید راهکارهای درست استانی برای حل تضاد حفاظت محیط زیست و رونق تولید از جمله در زمینه معادن اندیشیده شود.

وی با تاکید بر تکلیفی بودن رعایت موازین محیط زیست ، گفت : در عین حال نباید این موضوع سبب تعطیلی واحدهای صنعتی و معدنی شود و باید مجوزهای لازم برای توسعه واحدهای صنعتی و معدنی در این استان به اندازه مورد نیاز و رغبت سرمایه گذاران داده شود.

وزیر صمت استخراج معادن را با رعایت موازین زیست محیطی لازمه رونق تولید دانست و توضیح داد: در سایر کشورهای دنیا که شرائط مشابه مازندران دارند در این حوزه به موفقت های زیادی دست پیدا کرده اند و ضمن آنکه معادن آن ها تعطیل نشده ، بلکه سعی دارند توسعه دهند.

وی افزود: : در صورتی که راهکارهای درست برای پیشیگری از تعطیلی و توسعه واحدهای تولیدی معدنی ارائه نشود ، قانون گریزی ترویج داده می شود و نتیجه اش این می شود که برداشت های غیر مجاز شن و ماسه در این منطقه افزایش می یابد. 

رحمانی با قدردانی از استاندار مازندران به خاطر پی گیری رفع مشکلات صنعتگران ، گفت : مشکلات زیست محیطی واحدهای تولیدی استان باید با حضور مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی استان و همراهی استاندار در همین استان حل و فصل شود و تنها در صورتی که نیاز به مصوبه باشد به تهران ارسال گردد.

وزیر صنعت با استناد به آمار وجود حدود سه هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی در حال اجرا در مازندران، افزود: طبق گزارش ها حدود ۷۰۰ واحد از این تعداد حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و اگر این طرح ها به طور کامل اجرا شود زمینه برای اشتغال دستکم ۲۰ هزار نفر مهیا می شود.

رحمانی  رونق تولید ، توسعه صادرات ، معادن ، فناوری ، تنظیم بازار و بهبود فضای کسب و کار را از محورهای اصلی در حال پیگیری در وزارت صنعت برشمرد و تاکید کرد: تلاش در این بخش ها جزو دغدغه مقام معظم رهبری است و همه مسئولان دستگاه های اجرایی باید به شکل متمرکز در این حوزه تلاش و برنامه ریزی کنند.

در این نشست شماری از مدیران واحدهای تولیدی و نمایندگانی از  اتاق بازرگانی ، صنایع و کشاورزی ، خانه صنعت ، معدن و تجارت مازندران مسایل و مشکلات خود را با وزیر صمت در میان گذاشتند.

نوسانات قیمت ارز، محدودیت های زیست محیطی ، بدهی های بانکی ، کمبود نقدینگی ،  حمایت نشدن سرمایه گذاران بخش خصوصی  از عمده مشکلات بر سر راه واحدهای تولیدی استان اعلام شد.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت  قرار است  پس از این نشست  از شهرک های صنعتی و معدنی نوشهر  بازدید کند و  عصر امروز نیز به محمود آباد خواهد رفت تا در جریان مسایل و مشکلات صنایع واقع در شهرک صنعتی این شهرستان قرار گیرد.

حدود ۶۰ واحد تولیدی صنعتی در شهرستان های نوشهر،‌چالوس مستقر است که از این شمار حدود ۲۵ واحد فعال و بقیه نیز نیمه فعال هستند.

در این واحدهای صنعتی دست کم ۱۷۰ نفر مشغول فعالیت هستد.

۷۰۷/۱۶۵

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.