پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اشتغالزایی برای ۸۹ نفر با افتتاح طرح‌های دهه فجر در عباس‌آباد

0

عباسعلی شیرین همپا روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : از میان طرح های قابل افتتاح ،  ۹ طرح  تولیدی بیشتر در بخش گل و گیاه است و با سرمایه گذاری بخش خصوصی آماده بهره برداری می شود.

حدود ۲۷ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان عباس آباد به تولید گل و گیاه، درخت و درختچه های زینیتی اختصاص دارد به طوری که عمده محصولات تولید کنندگان این منطقه ارزش صادراتی دارد.

 وی ، روکش آسفالت روستایی ، ساماندهی گلزار شهدا ، ساخت مسکن محرومان ، اجرای کامل طرح های هادی روستایی، گشایش ساختمان امامزادگان را از دیگر طرح های آماده بهره برداری در دهه فجر امسال در این شهرستان معرفی کرد .

به گفته وی،‌ نشست های بصیرتی ، افتتاح نمایشگاه بزرگ کتاب ، دیدار با امام جمعه ، همایش ورزشی ، همایش پیاده روی خانوادگی ، تجلیل از پذیرفته شدگان کنکور ، مراسم شهید قاسم سلیمانی  و … از دیگر برنامه های دهه فجر امسال است.

براساس آمار منابع رسمی از ابتدای امسال تاکنون دست کم ۷۰۰ نفر  با صرف اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان از محل تسهیلات اشتغال زایی روستایی و عشایری و دیگر بخش ها  در شهرستان عباس آباد مشغول به کار شده اند. 

عباس آباد به علت برخورداری از شرائط آب و هوایی معتدل جلگه ای و خاک حاصلخیز، موقعیت بسیار خوبی برای تولید انواع محصولات کشاورزی بویژه گل و گیاه دارد به طوری که اغلب روستائیان این منطقه به شکل انفرادی و گروهی انوع گل و درختچه های زینتی تولید می کنند.

شهرک صنعتی سلمانشهر که از نظر وسعت سومین شهرک استان مازندران محسوب می شود در این شهرستان واقع است و هم اکنون با برخورداری  از  ۱۱۷ واحد صنعتی دست کم  هزارو ۴۰۰ نفر در این شهرک مشغول فعالیت هستند  .

شهرستان عباس آباد با جمعیتی دست کم ۵۲ هزار نفر دارای سه نقطه شهری و ۴۹ نقطه روستایی در غرب مازندران است. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.