پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ورود سامانه سرد بارشی از امشب در مازندران

0

سید محمد رضا رضوی از ورود سامانه سرد بارشی  از امشب شنبه تا اواخر وقت سه شنبه ۲۲ بهمن در استان خبر داد و اظهار کرد: در این راستا این اداره کل اخطاریه‌ای را صادر کرد و بر این اساس منطقه اثر این سامانه سرد بارشی ابتدا مناطق غربی و بتدریج مناطق مرکزی و شرقی خواهد بود.

وی تصریح کرد: نوع مخاطره بارش باران و برف، وزش باد شدید بین ۵۰ تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت، کولاک، برف و کاهش شدید دما بین ۱۵ تا ۲۵ درجه پیش‌بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: از روز یکشنبه تا اواسط روز دوشنبه نیز بارش باران و وزش باد شدید در مناطق پایین دست، بارش برف در ارتفاعات و دامنه ها مورد انتظار است.

رضوی خاطرنشان کرد: از بعد از ظهر دوشنبه تا پایان وقت سه شنبه نیز علاوه بر بارش برف در ارتفاعات و دامنه ها، با کاهش محسوس دما روبرو هستیم و عمده بارش‌ها درمناطق پایین دست به‌صورت برف یا مخلوط باران و برف خواهد بود.

وی افزود: تخمین مجموع بارش در مناطق غربی ساحلی و جلگه‌ای باران بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیمتر و برف بین ۱۰ تا ۳۰ سانتی‌متر و در ارتفاعات و دامنه‌ها  برف بین ۳۰  تا۱۰۰ سانتی‌متر خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی مازندران عنوان کرد: تخمین مجموع بارش در مناطق مرکزی و شرقی، ساحلی و جلگه‌ای باران بین ۳۰ تا ۶۰ میلیمتر و برف بین ۵ تا ۱۵ سانتی متر ارتفاعات و دامنه‌ها برف بین ۲۰  تا
۷۰ سانتی‌متر است.

رضوی در توصیه‌ای یادآور شد: بخش‌های مختلف اجرایی کل استان مازندران تمهیدات لازم را به‌عمل آورند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.