پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

وداع مردم ولایت مدار نور با پیکر شهید جمشیدی

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، پیکر شهید علی جمشیدی از شهدای خان‌طومان سوریه که پس از چهار سال و ۲ ماه به اتفاق شهید سعید کمالی دیگر هم‌رزم شهیدش به میهن بازگشت، صبح دوشنبه در ساری تشییع و برای تشییع و تدفین در زادگاهش به شهرستان نور منتقل شد.

مراسم شب وداع این شهید در حالی به زیباترین و کم نظیرترین نوع ممکن برگزار شد که استان و شهرستان مانند دیگر نقاط کشور و دنیا درگیر ویروس کرونا است اما عاشقان ولایت و شهادت با رعایت نکات لازم بهداشتی و دستورالعمل‌های اعلامی از سوی ستاد ملی، استانی و شهرستانی مبارزه با کرونا و با نظارت و کنترل مسؤولان امر، وداع جانانه‌ای را انجام و ارادت خویش را به شهدا نشان دادند.

حضور جمعیت به حدی بود که انگار اکنون اول انقلاب و جنگ است و تازه شهید آوردند، شور و حال جمعیت شرکت کننده اگرچه قابل وصف نیست اما تداعی وداع، تشییع و تدفین شهدای دوران دفاع مقدس بود با این تفاوت که آن زمان کرونایی نبود.

غیرت این مردم ستودنی است، پدران، جای پدر شهید، مادران جای مادر شهید، برادران و خواهران جای برادر و خواهر شهید ناله کردند، اشک ریختند، وداع کردند، تجدید بیعت کردند.

شهدا اهل ادای تکلیف بودند و به تکلیف عمل کردند

حجت‌الاسلام ترابی‌نسب نیز با بیان اینکه انسان‌ها سه دسته، تکلیف گریز، تکلیف ستیز و تکلیف پذیر هستند، گفت: شهدا اهل ادای تکلیف بودند و به تکلیف عمل کردند.

حجت‌الاسلام روح‌الله ترابی اظهار کرد: انسان‌ها سه دسته‌اند، برخی تکلیف گریزند یعنی خدا را قبول دارند، تکالیف خود را می‌دانند اما در نماز صبح کاهلی می‌کنند، اگر نتوانند ایام محرم عزاداری کنند لااقل دهه اول عزاداری می‌کنند اگر همه ماه رمضان روزه نگیرند ایام قدر را حتما روزه می‌گیرند، این افراد قبول دارند اما تکلیف گریزند.

وی افزود: دسته دوم تکلیف ستیزند، حتی ممکن است با هواپیمای امام(ره) وارد کشور شده باشند ولی هر وقت فرصت پیدا کنند ضربه می‌زنند.

این راوی دفاع مقدس تصریح کرد: گروه سوم تکلیف‌پذیر و اهل ادای تکلیف هستند، خود را به آب و آتش می‌زنند تا سربلند از امتحان بیرون بیایند.

ترابی‌نسب ادامه داد: در دوران دفاع مقدس در اردوگاه اسرای ایرانی در عراق وقتی خبرنگار غیرمسلمان می‌خواهد با رزمنده ۱۳ ساله مصاحبه کند، او مصاحبه نمی‌کند و می‌خواهد تا خانم خبرنگار حجابش را حفظ کند، آنجا دوربین تلویزیون ایران نبود اما این جوان ادای تکلیف کرد و کارش در دنیا پیچید اما در مجلس که عصاره ملت است خانم موگرینی که حجاب و پوشش مناسب و در شان مجلس ندارد، حاضر می‌شود و شما عکس‌العمل برخی نمایندگان را دیدید،( کدام نماینده تذکر داد؟ بر عکس تعدادی التماس کردند تا عکس یادگاری بگیرند و یک بنده خدایی هم که در تصویر جا نمی‌شد روی میز دراز کشید.)

این راوی ادامه داد: عکاس این عکس یادگاری، معاون وزیر خارجه ایران بود که قرار بود فردا در مقابل این خانم روی میز مذاکره بنشیند، از این مجلس و این افراد چه انتظاری داریم و چه در می‌آید؟

وی تصریح کرد: شهدا تکلیف پذیر و اهل ادای تکلیف بودند، فرزندانی که پدر اهل حلال بود و مادر شیر پاک به آنان داد.

ترابی‌نسب با ذکر خاطره‌ای از حنابندان شهید و رعایت بیت‌المال، به صبوری مادران شهدا و رعایت بیت‌المال حتی یک قاشق شکر توسط پدر رزمنده شهید در جبهه اشاره کرد و گفت: شهدا به تکلیف عمل کردند، انتظار دارند ما هم به تکلیف عمل کنیم، مراعات بیت‌المال را کنیم که این بالاترین تکلیف مسؤولان است.

 /۸۶۰۲۳/ج/و


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.