پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بازگشت پیکر ۲ شهید مدافع حرم پس از چهارسال به وطن

0

به گزارش خبرگزاری مهر، شهید علی جمشیدی سعید کمالی به همراه جمعی از همرزمانش اردیبهشت ۹۵ با حماسه آفرینی در منطقه خان طومان سوریه به فیض شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش پس از چهار سال دوری به آغوش وطن بر می‌گردد.

سرهنگ سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا به همراه سردار حمیدرضا رستمیان فرمانده سابق لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا با حضور در منزل پدر شهید مدافع حرم علی جمشیدی در شهرستان نور، خبر بازگشت پیکر مطهر این شهید را به خانواده معزز وی اطلاع دادند.

محترم کاویان‌پور مادر شهید مدافع حرم علی جمشیدی در این دیدار با قدردانی از حضور فرمانده سپاه کربلا و با اشاره به خصوصیت اخلاقی شهید، گفت: فرزند شهیدم فی سبیل الله کار می‌کرد و هیچ وقت دوست نداشت کسی از اعضای خانواده بداند او چه کاری در بسیج انجام می‌دهد.

این مادر شهید مدافع حرم با بیان اینکه علی آقا بسیجی فعال بود، افزود: همیشه شهید را در حال فعالیت می‌دیدم، تابستان‌ها به مناطق محروم اعزام می‌شد و در مناطق سیستان و بلوچستان مشغول خدمت به مردم محروم بود و چند روز قبل از سال نو برای خادمی زائران شهدا به شلمچه و طلائیه سفر می‌کرد.

خانم کاویانپور با بیان اینکه شهید برای رضای خدا و فی سبیل الله به مردم خدمت می‌کرد، خاطرنشان کرد: ما علی آقا را کمتر در خانه می‌دیدم و هرجا هم که برای بسیج کار می‌کرد بدون مزد و منت بود و هیچ ریاکاری در کار نداشت.

مادر شهید مدافع حرم علی جمشیدی افزود: در هر میدانی که مورد نیاز بسیج بود، شهید فعالیت و یک زمانی در دانشگاه فعالیت می‌کرد بعد از آن در بسیج دانش آموزی مشغول فعالیت شد، در بسیج هیچ حقوقی دریافت نمی‌کرد و درآمدش را هم برای دانش آموزان بسیجی هزینه می‌کرد و می‌گفت چون دانش آموزان از راه دور به سپاه می آیند برای آنها خرج می‌کرد.

این مادر شهید مدافع حرم که پیکر فرزند شهیدش بعد از چهارسال چشم انتظاری به آغوش خانواده برگشت، خطاب به فرمانده سپاه کربلا گفت: پرچم شهدا را بالا نگه دارید و نگذارید دشمن جوانان را جذب کند.

اطلاعیه سپاه کربلا

همچنین سپاه کربلا مازندران در پی بازگشت پیکر مطهر دو شهید مدافع حرم کربلای خان طومان، شهید مدافع حرم سعید کمالی و شهید مدافع حرم علی جمشیدی اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: همزمان با پیچیده شدن عطر رضوی در جای جای دیار علویان، صدای مسافران گمگشته خانطومان به گوش می‌رسد. پیکر مطهر دو شهید مدافع حرم پاسدار شهید سعید کمالی و بسیجی شهید علی جمشیدی پس از چهار سال چشم انتظاری به آغوش وطن بازمی‌گردند.

پرستوهای مهاجری که در سال ۹۵ برای دفاع از حریم آل الله به سوریه کوچ کرده بودند و در کربلای خان طومان به قافله سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) پیوستند، حال پس از چهار سال که پیکر مطهرشان در خاک‌های تفتیده خان طومان ماند، دوباره به استان لاله خیز مازندران و در آغوش علوی تبارها بر می‌گردند تاحال و هوای مازندران در دهه کرامت، کربلایی شود.

جزئیات مراسم تشییع و خاکسپاری این دو شهید مدافع حرم والا مقام متعاقباً از روابط عمومی سپاه کربلا اعلام خواهد شد.

مازندران ۴۰ شهید مدافع حرم تقدیم کرده است.

کد خبر 4959878
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.