پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

واعظی : تخریب دولت به نفع مردم و نظام نیست

0

محمود واعظی عصر پنشنبه در جلسه شورای اداری مازندران با اظهار این که شاهد برخی بی انصافی ها در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی علیه دولت هستیم ، افزود : با توجه به شرایط سخت امروز در داخل و خارج کشور برخی به بهانه  انتخابات مجلس خودشان را در قالب فرد ، شخصیت  و جناح سیاسی برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ معرفی می کنند و در واقع انتخابات مجلس را سکوی انتخابات ریاست جمهوری می بینند.

وی گفت : برخی از این افراد برای حفظ منافع و گرفتن قدرت سیاسی همه را فدا می کنند و این یک تهدید جدی برای آینده نظام است.

رییس دفتر رییس جمهوری افزود : به کسانی که در دولت و بیرون از دولت هستند تاکید می کنم که امیدوار کردن مردم کلید اداره کشور است تا مشکلات داخلی و خارجی کشور حل شود. اگر مردم نا امید باشند ، هر چه تواتمند و دارای ابزار باشیم، نمی توانیم کارآمد باشیم.

عملکرد دولت دیده نمی‌شود

واعظی با اظهار این که عملکرد دولت به‌درستی دیده نمی شود ، گفت : مشاهدات عینی و گزارش های مختلف نشان می دهد که با وجود تحریم حداکثری و فشار های مختلف اقتصادی طرح های بزرگی در حال انجام است و نمونه آن افتتاح طرح های بزرگ اقتصادی در دهه فجر است ، ولی دولت رسانه ای به آن معنا ندارد که مرتب مردم را در جریان این دستاوردها قرار دهد.

وی افزود: باید حتما اقداماتی که در سراسر کشور توسط دولت و یا بخش خصوصی با بستر سازی و حمایت مادی، معنوی و حقوقی سه قوه انجام می شود، برای مردم بازگو شود.

رییس دفتر رییس جمهوری با اظهار این که دولت تدبیر و امید دوازدهم همان دولت یازدهم است، گفت : سیاست ها همان است و حتی ضعف های دولت قبلی را در این دولت شناسایی کردیم و درصدد رفع آن هستیم و رئیس جمهوری نیز دستور ارزیابی دقیقی از وزرای دولت یازدهم داده بود و جا به جایی ها را انجام دادیم و ماموریت تغییر کرده است و این بدان معنا است که دولت تدبیر و امید همواره در صدد تحقق اهداف و وعده‌هایش بوده است.

وی افزود : در دولت یازدهم تجهیز کارگاه شد ، مقررات جدیدی وضع شده بود و از سوی دیگر مشکلات خارجی را به عنوان تحریم در قالب برجام رفع کردیم ، اما بدانید ما میراث دولت قبلی را داشتیم و همه تحریم ها و قطعنامه های سازمان ملل و شورای حکام مربوط به دولت نهم و دهم بوده است.

واعظی نتیجه تلاش دولت یازدهم  را ایجاد انسجام داخلی و همکاری، بها دادن به بخش خصوصی ، تمرکز بر معیشت مردم دانست و گفت : تورم بالای کشور را در دولت یازدهم کاهش دادیم و سه سال تورم تک رقمی را تجربه کردیم و در واقع هدف گذاری های دولت تدبیر و امید را  محقق کردیم و امروز هم دولت دوازدهم همان دولت است ، منتهی اتفاقی که افتاده است این که یک دولت دیوانه در آمریکا روی کار آمده و نمی توان  روی حرف های آن حساب کرد چرا که پایبند به مقررات بین المللی نیست و مشکلاتی با بیشتر کشورهای جهان حتی با چین، مکزیک و اروپایی‌ها دارد.

وی با تاکید بر این که دولت ترامپ در آمریکا  تنها برای ایران مساله نیست بلکه یک مشکل جهانی است ، افزود: رژیم صهیونیستی همواره دشمن جدی برجام بوده است و هزینه‌ای که ملت ، نطام و دولت می پردازد برای  استقلال می پردازد تا آمریکا امیال خودش را به ایران دیکته نکند.

رییس دفتر رییس جمهوری با بیان این که جنگ اقتصادی تلفات ، مشکلات و ایستادگی دارد و بر این اساس تلاش می شود آنچه مربوط به داخل کشور است راهی جزء مقاومت نباشد، گفت: تحریم نمی تواند انسجام  داخلی را برهم بزند. اگر شرایط امروز کشور را خوب باور کنیم و با مردم در میان بگذاریم، پاسخ تحریم ها بهتر از گذشته داده می‌شود.

واعظی  افزود : ما در منطقه ای زندگی می کنیم که شرایط پیرامونی ما حساس است ، حجم روابط اقتصادی ایران با عراق تا ۱۲ میلیارد دلار رسیده بود و به بازار مهم کالاهای اساسی ما تبدیل شده بود ولی اکنون تمام تلاش آمریکا ،عربستان و امارات این است که نفوذ کالاهای ایرانی را به عراق  کاهش بدهند.

وی افزود : آمریکا از این که ۲ کشور بزرگ شیعه ایران عراق رابطه داشته باشند، هراس دارد اما بدانید باید در مقابل فشار ،قدرت خود را حفظ کرده و می کنیم  و این که دشمنی‌ها افزایش بیابد طبیعی است.

رییس دفتر رییس جمهوری با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران از حق خودش کوتاه نخواهد آمد، گفت: پنج گام مهم را در برجام برداشته ایم یعنی امروز محدودیتی برای  غنی سازی اورانیوم و افزایش سانتریفیوژها نداریم. آب سنگین اراک را داریم و این یعنی اکنون توزان در برجام با این پنج گام به وجود آمده است. 

واعظی افزود : امروز شرایط را متوزان کرده‌ایم البته ما به دنبال بر هم زدن برجام نیسستم و اروپا هم دنبال آن نیست اما اکنون توازن در برجام به وجود آمده است، پس در این شرایط باید خیلی مراقبت کنیم و با تخریب دولت ، به ملت آدرس غلط ندهیم.

وی ادامه داد : نکته اول و مهم نظام و دولت در این شرایط حضور گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات است و همان طوری که مردم در  بدرقه پیکر پاک شهید سردار سلیمانی نشان دادند در این ۲ عرصه نیز باید پای کار بیایند.

وی با بیان این که اگرچه گلایه ها و کمبودها وجود دارد ، اما برای حفظ کلیت نظام جمهوری ست باید مقابل دشمن بایستیم ، گفت : حضور مردم در انتخابات در دوم اسفند امسال یک عرصه سیاسی بسیار مهم است که  باعث اقتدار نظام می شود و همه باید مردم را تشویق کنیم و نقش دولت اجرای صحیح انتخابات است و باید سالم برگزار کنیم و به نفع هیچ گروهی حرکت نکنیم.

رییس دفتر رییس جمهوری چهارشنبه شب به مازندران سفر و در بدو ورودش در نشست هم اندیشی فعالان اقتصادی و کارآفرینان شرکت کرد.

افتتاح طرح های کشاورزی مازندران به صورت همزمان ، بازدید از شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران و شرکت در جشن نجات این مجموعه از ورشکستگی ، بازدید از پایانه صادراتی در شهرستان جویبار ، بازدید از کارخانه نکاچوب و شرکت در شورای اداری از برنامه های دکتر واعظی به مازندران بوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.